eigenlijk ging dat boven verwachting goed met de pinin, en na het overlijden van onze gezinsbak heeft de auto ook nog ongeveer 20K km woonwerk verkeer af moeten leggen.
gelukkig blijkt dat de pinin een redelijk sterke auto is, tot nu alleen de voorste motorsteunen kapot gemaakt door lomp aan LARO's trekken

om in terrein een beetje mee te komen heb ik er 225-75-16 BFG MT's onder gezet, hiervoor heb ik de veerpoten voor moeten verlengen.
ondertussen ben ik na het ophogen van de veerpoten voor, begonnen met het ophogen van de achterkant, de bedoeling was ca 5cm op te hogen, hiervoor 2 nieuwe Mapco veren gekocht bij porza,
https://www.porza.nl/chassisveer-mapco-70610.
de veren zijn ongeveer 75mm langer dan origineel, gedachte was origineel is ca300mm tegen gemonteerd belast ca200mm, dus 2/3x75mm geeft 50mm verhoging (klopt redelijk)
tijdens montage wat heen en weer gemeten met volledig ingedrukte en bijna volledig ontspannen veer, besloten mijn schokdempers ook maar te verlengen.
de pinin staat nu ruim hoger dan eerst 5cm door het ophogen en minimaal 2cm omdat mijn oude veren 20mm korter zijn geworden.
foto's komen zodra ik mijn camera terug gevonden heb