Hier een kleine update;
Heb met 8mm dyneema wat lopen rommelen, is toch wel stukken handzamer dan die 12mm schackle.

Zou dus 175% van de touw breeksterkte moeten hebben (is getest, resultaten te vinden via google), dus is beresterk als schackle voor je boomlint, lier-/sleeptouw verlenger, etc etc zodat er geen kilo's staal door de lucht vliegen als het fout gaat.
Deze schackles passen ook mooi door de sleepogen in mijn bumper, maar ik betwijfel of je op die manier niet het touw insnijdt.
Ik heb mooie brede (dikke) ogen op de bumper, maar lijkt me toch dat bij veelvuldig gebruik als d-sluiting voor je kinetische touw dat het schuurt/inslijt/beschadigd.

Oh ja, de knoop past niet door je fairlead, maar dat ter zijde

Ik vind het een mooi stukje 'gear' dat simpel te maken is en veel toepassingen heeft.
Breekt bijvoorbeeld je huidige liertouw, vervang je het voor nieuw, maar zijn er nog stukken niet 'plat' gesmolten/geperst op je oude touw?
Dan kun je van 2,5/3 meter al een leuke schackle maken bijvoorbeeld.
Dit samen met nog 10 meter resttouw dat nog goed is en 2 ogen erop gesplit heeft, heb je zo een pracht van een liertouw verlenger gemaakt voor die gevallen waarbij de boom nét 5 meter te ver staat