• Advertisement
Suzi's Place

Nomad LaRo 90

Accessoires, carrosserie, chassis, overige aanpassingen en al het andere dat niet in de subfora hierboven te vangen is.

Nomad LaRo 90

Berichtdoor arjanverm » za okt 30, 2010 7:44 pm

Zoooo bij deze dan ook maar eens het e.e.a. posten en natuurlijk voorzien van foto materiaal.

Zoals jullie wellicht weten heb ik eerst in een suzuki Jimny gereden, dit beviel best goed maar de ruimte was wel erg minimaal. In die tijd ben ik een aantal keren wezen rijden en tjah dan raak je in gesprek en van het een komt het ander. Zo ben ik dus op zoek gegaan naar een landrover 90 of 110. In eerste instantie was het idee een 110 te kopen, bij proefritten toch maar eens in een 90 gaan zitten en kan niets anders zeggen dat dit ook erg goed beviel.

Hierbij dus de foto bij de aanschaf van mijn 90. Deze noem ik: Nomad, omdat ik dit logo en benaming van kinds af aan mooi vindt, Nomad staat eigenlijk voor nomaden wat ik ook erg bij deze auto vindt passen en tjah ben het nog niet eerder tegen gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie kunnen zien is dit geen originele meer, waar ik nu samen met Jansen achter ben gekomen (en wat de vorige eigenaar niet wist) is dat de volledige auto stamt uit waarschijnlijk 97, alleen het chassis komt uit 84 en ziet er nog hard uit op 1 plek in de voorste outrigger en achterbalk na. Deze worden natuurlijk tzt vervangen.

Tijdens de eerste avondrit schrok ik me dood vanwege de slechte verlichting, was immers xenon gewend in de Jimny. Heldere koplampen werden besteld met nog een aantal aanpassingen. Ook zit er nu xenon verlichting in welke een goed lichtbeeld geeft en een superzicht op de weg. Natuurlijk ook de kappen en grill voorzien van een mooie nieuw matzwart laagje en de oranje knipper vervangen door een witte

Afbeelding

De radio zat door de vorige eigenaar letterlijk in het dashbord geschroefd.....na inspiratie van bestaande consoles (mudstuff) heb ik het e.e.a. tijdens slecht weer zelf gemaakt, zie onderste foto's

voorbereiding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eindresultaat (sorry voor de slecht foto....iPhone he :( het draad is voor de achterspeakers) In de rondingen komen nog metertjes voor accuspanning, olietemp en oliedruk.

Afbeelding

Wat heb ik verder nog gedaan:
-snorkel gemonteerd
-roofrack gekocht en gemonteerd
-alle bolletjes van verlichting vervangen, de achterste waren verkleurd oranje....
-stoelen gedemonteerd en alles sledes mooi zwart gemaakt, ook de bodem en tussenbord van cabine zwart geverfd (komt nog nieuwe bekleding, deze zijn echt kapot)
-dynamo vervangen
-voorkant dak geisoleerd
-nieuwe grotere spiegels gemonteerd
-de zwarte plakfolie van de achterruitjes gehaald en de complete achterzijde geblindeerd.

Wat komende week te doen:
-olie tussenbak en versnellingsbak verversen
-nieuwe radioator plaatsen
-nieuwe tank plaatsen
-cabine (voorkant) hemel bekleden over de isolatielaag
-kleppendeksel pakking vervangen
-tussenschot van stof met een schuimlaag ertussen voor zowel warmte als geluid in elkaar naaien en mooi monteren.

Wat komende tijd te doen:
-auto schilderen in ral6014
-Nomad logo op zijkant
-voorste outrigger L vervangen
-achterbalk vervangen
-carter demonteren en voorzien van nieuwe pakking (incl olie en filter verversen)
etc etc etc etc blijft een laro he.

Hoop dat jullie een idee hebben, sorry van het lange wachten maar heb niet stil gezeten. Ik zal vast nog iets vergeten zijn :oops:
Arjan Vermeer

Nomad LaRo 90 topic

Kwaliteit kent geen recessie
arjanverm

Re: Nomad LaRo 90

Berichtdoor Monster » za okt 30, 2010 7:51 pm

=D> =D> =D> wat kan het toch lang duren hé om een paar foto's te plaatsen :mrgreen:
Maar moet zeggen 't ziet er zeer netjes uit voor een landrommel dan weer eens wat anders dan een Jimny :-"
Goed bezig dus... waneer is het eerste evenementje dat ie uitgelaten mag worden :-k
Afbeelding
Let maar niet op mij, ik kraam altijd minimaal 97% onzin uit !!!
Monster
Legende

Berichtdoor Roy B » za okt 30, 2010 7:55 pm

Bij de achterbalk vervangen rekening houden dat daar kabels in lopen.

En ik kan toch duidelijk aan die auto zien dat het geen ninety maar een defender is. (geen ribben op het dak, pushbutton deuren, verkeerd dashboard, waarschijnlijk schijven achter) maar zeker zo mooi in belastingvrije vorm

Waarom opnieuw verven? Dit ziet er toch netjes uit? en de juiste kleur voor een land rover.

Nog spullen nodig?
Groeten,

Roy

Afbeelding

i rather push my land rover than driving a jeep
Roy B
Opperspammer

Berichtdoor ToyRoverlander » za okt 30, 2010 7:57 pm

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Eindelijk =D> =D>

Ziet er leuk uit! Zitten ook al leuke bandjes onder, zo hoort het!

En nog rechtsgestuurd ook! Nice =D>

Oh, je moet nog één dingetje aan je to-do lijst toevoegen......... die sidesteps eraf halen voordat ie ze zelf van zich af schudt de eerste keer dat ze de grond raken :mrgreen:
112" Toy-Rover,3.4D turbo intercooler,4:1 Orion ,dual E-locked LC80 assen,SOA, RUF,63" chevy achterveren, 5125 14" Bilsteins,35"MTZ,PAS,Highsteer,alu rad,elec fans.
ToyRoverlander
Leafspring Wizard

Berichtdoor arjanverm » za okt 30, 2010 7:59 pm

thanks, er zijn gewoon veel plekken waar het alu is aangevreten door staal :( vandaar kaal maken en schilderen dan een optie is.

en ben gek op ral6014, kan ik gerust even pauzeren tijdens het modderen :wink: Die kabels weet ik, is het verder wel zelf te doen? Die flappen moeten erover vallen en die vastlassen neem ik aan?
Arjan Vermeer

Nomad LaRo 90 topic

arjanverm

Berichtdoor Roy B » za okt 30, 2010 8:10 pm

niet mee doorslijpen :mrgreen: als je aan de achterkant er onderkijkt zie je aan de linkerkant een kabel uit het chassis komen. Als je nu een balk met extensions koopt en je de oude onder het chassis inslijpt van bovenaf naar de kable toe (een vlak van bovenaf eruit slijpen naar de kabel) kun je hem daarna omhoog binden zodat je de onderkant ook weg kunt slijpen. Bij de nieuwe zou ik hem er niet meer in leggen maar boven op de balk vast zetten.
Groeten,

Roy

Afbeelding

Roy B
Opperspammer

Berichtdoor camelroel » zo okt 31, 2010 12:18 pm

Ik zou het zonde vinden als je hem de nu gekozen kleur verft. Maar het is jouw 90 en ieder zijn keus.
Met een Land Rover is altijd de vraag welk onderdeel van welk jaar is want bijna alles is uitwisselbaar. Zelfs bij een TD5 chassis zitten de beugels om de oudere type tank in te hangen. Er worden dus beugels gelast die in principe nooit gebruikt gaan worden want de ECU zit op de plaats waar de tank anders zou zitten.

Bij mijn eerste 90 die ik op een nieuw chassis gezet heb, heb ik zelfs de moeite niet genomen om de kables door het chassis te peuteren. Ik heb ze achter de stoel de cabine in laten gaan en dan gewoon binnendoor naar achteren. Blijft de kabelboom meestal droog.
Roel

Your car is your story so don't let others write the book.
camelroel
Opperspammer

Berichtdoor walter » zo okt 31, 2010 4:04 pm

Super keuze.......... en wat een actie al. Ikzelf heb een jaar uitgetrokken om mijn 90 weer op de weg te krijgen.

Maar hoop dat ik je voortgang hier kan volgen.
walter

Berichtdoor arjanverm » zo okt 31, 2010 4:25 pm

ik ga dan ook de kabels binnendoor leggen als het zover is. Dit is alleen elektra voor de achterlichten neem ik aan dus binnendoor is net zo makkelijk en blijft inderdaad lekker droog.

Over de kleur, ral6014 is legergroen, het logo van Nomad wordt dan donkerblauw (de rugzak kleur van dit merk).

Bedankt :mrgreen:

Over de voortgang, vandaag wederom niet stil gezeten, zie onderstaande foto's!
-Tank gemonteerd (voor degene die dit ook nog moet doen, vergeet de bout van de stoel niet te verwijderen :D dan past hij een stuk makkelijker)
-dynamo gemonteerd, koeling en ring over gezet van oude dynamo
-kleppendeksel pakking vervangen, deze zweet en is nu weer mooi droog. Van het een komt het ander en zag dat de retourleiding ook uitgedroogd waren dus deze morgen even meenemen :lol:

Afbeelding

Afbeelding
Arjan Vermeer

Nomad LaRo 90 topic

arjanverm

Berichtdoor Roy B » zo okt 31, 2010 6:15 pm

Kabels zijn idd alleen van de lichten maar als je ze binnen door wilt liggen zul je ze helemaal uit je chassis moeten halen. Ook zul je achter weer naar buiten moeten voor je trekhaak en de richtingaawijzers en mist en achteruitrijlamp
Groeten,

Roy

Afbeelding

Roy B
Opperspammer

Berichtdoor walter » zo okt 31, 2010 6:50 pm

Roy B schreef:Kabels zijn idd alleen van de lichten maar als je ze binnen door wilt liggen zul je ze helemaal uit je chassis moeten halen. Ook zul je achter weer naar buiten moeten voor je trekhaak en de richtingaawijzers en mist en achteruitrijlamp

Ik heb onlangs ook het achterste deel van het chasis moeten vervangen en ook gekozen voor de manier zoals Roy opmerkte......
walter

Berichtdoor Kangaroo Jack » ma nov 01, 2010 7:46 pm

Lekker bezig!

Maar besef wel dat een roofrack je bergen diesel gaat kosten! Heb het mijne er snel weer vanaf gesloopt, scheelt een berg verbruik!
No dogs no glory
Kangaroo Jack
Opperspammer

Berichtdoor ToyRoverlander » ma nov 01, 2010 7:51 pm

Plus je merkt het meteen in de handling... toen ik mijne eraf haalde reedt ie een stuk lekkerder in de bochten, hing minder en idd, verbruikte minder.

Als je hem niet echt nodig hebt zou ik het niet doen.
112" Toy-Rover,3.4D turbo intercooler,4:1 Orion ,dual E-locked LC80 assen,SOA, RUF,63" chevy achterveren, 5125 14" Bilsteins,35"MTZ,PAS,Highsteer,alu rad,elec fans.
ToyRoverlander
Leafspring Wizard

Berichtdoor ToyRoverlander » ma nov 01, 2010 7:52 pm

Trouwens.... ga je binnekort ook rijden? Deze zondag is er rijden op de landsard, de 14e in boxmeer (lekker dichtbij) en de 28e in Overloon, ook lekker dichtbij. Kun je hem uitproberen, en kan ik hem eens bekijken :mrgreen:
ToyRoverlander
Leafspring Wizard

Berichtdoor arjanverm » ma nov 01, 2010 10:36 pm

Roofrack zit er al een paar weken op.... deze foto's zijn alweer oud en had nog geen nieuwe gemaakt :mrgreen:

En het verbruik??? rij nopg steeds ongeveer 1 op 10 dus dat valt wel mee toch? Rij gewoon 100 op de snelweg en op alle andere wegen wat men maximaal mag rijden. Het is wel zo'n open rek, misschien dat dit wat scheelt?

Binnenkort niet echt tijd, was eigenlijk de planning deze week naar Frankrijk te gaan maar dit wordt volgende week dinsdag t/m maandag.

Morgen nieuwe radiateur monteren en intercooler demonteren en schoonmaken. Weet niet of de houders van deze nog netjes is en anders deze ook netjes maken. Alles wat er gedaan wordt moet wel netjes gebeuren he 8) :wink:
Arjan Vermeer

Nomad LaRo 90 topic

arjanverm

Volgende

Keer terug naar • OVERIGE