Pagina 1 van 4

remproblemen met nissan 3.3 td

BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2008 9:55 pm
door Bert
Hallo allemaal ben nieuw op dit forum en heb meteen al jullie hulp nodig
zit met een rem probleem met mijn Nissan patrol 3.3td
heb rem blokken en schijven vernieuwd / hoofdrem gereviseerd 25000 x ontlucht ( denk ik ) en hij remt nog niet goed pedaal voelt sponzig aan en als je hem ingetrapt houd zakt hij langzaam naar de bodem
wie heeft hier meer verstand van :?: :?: :?:

gr Bert


:roll: :roll: :roll:

BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2008 10:25 pm
door Comanche
Hey Bert, welkom hier :!:

Waarschijnlijk is je hoofdremcilinder kapot, als je deze demonteerd kun je er aan de achterkant in kijken (daar waar die pen dus de cupjes indrukt) als hij daar nat is is je hoofdremcilinder overleden.....

Succes!!

BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2008 10:29 pm
door Ranger
Maar hij zegt dat die gereviseerd is :? ?!

Welkom trouwens Bert :mrgreen: !

Ergens zul je toch lekkage hebben; als het je HRC niet is moet 'ie toch elders de druk verliezen...

BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2008 10:40 pm
door Comanche
hmm.... heb ik ff overheen gelezen :oops:

zelf gereviceerd?? zo ja, weet je zeker dat de cilinderwand 100% glad is en dat er GEEN roest / putting meer in zit :?:
een heel klein putje kan al problemen geven

remmen patrol

BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2008 10:44 pm
door Bert
revisie is bij een garage gebeurt en lijkt mij wel goed gedaan
verlies nergens olie en het remvloeistofreservoir blijft ook netjes op peil

gr Bert

BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2008 10:54 pm
door Ranger
Dan blijven alleen de HRC of lucht over...

Hoe heb je ontlucht trouwens; gewoon trappen, langste leiding eerst, etc. of met een drukvat?!

Remmen patrol

BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2008 11:03 pm
door Bert
Gewoon trappen tot je een ons weegt en er komt geen lucht meer uit de leidingen dus dat lijkt me wel okee

gr Bert

BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2008 11:13 pm
door Ranger
Gaat niet altijd op; als een systeem leeg is geweest is er niet bij elke auto goed te ontluchten op die manier.

BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2008 11:19 pm
door De Rode Baron
ranger schreef:Dan blijven alleen de HRC of lucht over...

Hoe heb je ontlucht trouwens; gewoon trappen, langste leiding eerst, etc. of met een drukvat?!


Vertel eens Ranger, wat is nu de juiste volgorde van ontluchten?
Er ligt een heel systeem te wachten om ontlucht te worden! :mrgreen:

BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2008 11:19 pm
door Bert
Heb niet het hele systeem leeg gehad
en wat is dan het alternatief vlgs mij is alle lucht eruit
heb alle leidingen wel 3 to 5 keer doorgetrapt en het blijft k*t


gr bert

BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2008 11:33 pm
door Ranger
De Rode Baron schreef:
ranger schreef:Dan blijven alleen de HRC of lucht over...

Hoe heb je ontlucht trouwens; gewoon trappen, langste leiding eerst, etc. of met een drukvat?!


Vertel eens Ranger, wat is nu de juiste volgorde van ontluchten?
Er ligt een heel systeem te wachten om ontlucht te worden! :mrgreen:

Handmatig (met 2 man!):
Gebruik een doorzichtig slangetje dat je op de ontluchtingsnippel drukt en een bakje om de vloeistof in te laten lopen, begin bij de langste leiding en werk naar de kortste toe:
Trappen/pompen tot het systeem op druk is - op druk houden (druk uitoefenen op het pedaal dus - nippel los/open (langste leiding, meestal RA dus, eerst!) - nippel vast/dicht als pedaal op de bodem beland is - en weer opnieuw van voor af aan tot er geen lucht meer te zien is in het slangetje, daarna de op één na langste leiding (LA), etc. (RV, LV). Hou ondertussen goed het peil in het vaatje in de gaten, anders kun je weer opnieuw beginnen.

Alternatief:
Gebruik een drukvat of een setje dat m.b.v. de druk in je reservewiel werkt en je systeem meteen vult. Sluit deze (lekvrij) aan op de dop van je vaatje en zet het systeem op druk. Nu kun je de leidingen één voor één open zetten (weer langste eerst en m.b.v. een doorzichtig slangetje) tot er schone vloeistof uit komt. Dit werkt vaak beter, omdat je de HRC niet onnodig belast en je ècht alle lucht uit het systeem haalt. Vooral de wat oudere HRC's kunnen er vaak niet goed tegen als hun 'werkgebied' verandert...

BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2008 11:39 pm
door De Rode Baron
Helemaal duidelijk,....dan hebben we het bijna altijd goed gedaan! :mrgreen:

BerichtGeplaatst: za feb 02, 2008 10:58 am
door De Rode Baron
gert schreef:hoofdremcylinder niet reviseren maar helemaal vervangen.

niet bij de dealer aanschaffen maar bij brezan of andere automaterialenzaak, stuk goedkoper en precies dezelfde (3300 en ook de Y60 ) .

alu slijt uit namelijk en die revisie rubbertjes zijn ook niet alles. ook leuk als je garage er DOT4 in heeft gedaan, kun je wachten op zwarte remolie en lekkage, nissan kan alleen maar tegen DOT3 ! tot eind '97. landrovers hebben hetzelfde probleem , gebruiken ook DOT3.


Suzuki's ook! 8)

BerichtGeplaatst: za feb 02, 2008 11:37 am
door Bert
ontluchten heb ik eindeloos gedaan wel met 2 man heb ook al een keer andere hoofdremcilinder gemonteerd en volgens de vloeistof gegevens moet in de nissan dot 4 rem vloeistof heb ik ook gedaan

gr Bert

BerichtGeplaatst: za feb 02, 2008 4:48 pm
door Passie
volgens gert dot3 en hij kan het weten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: is gewoon de nissan vraagbaak hier :mrgreen: