• Advertisement
Suzi's Place

remproblemen met nissan 3.3 td

Veren, sturen, remmen & wielen

Berichtdoor Bert » zo feb 03, 2008 12:59 am

ook daar heb ik hem ontlucht HEB ALLES ONTLUCHT
wie heeft de oplossing wil weer normaal kunnen remmen



gr Bert
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 2388
Geregistreerd: ma nov 26, 2007 11:06 pm
Woonplaats: Wilnis

Berichtdoor Henkie » zo feb 03, 2008 10:22 am

Dat wegzakkende pedaal zou ik me niet druk om maken, doen ze allemaal. Sponzig dat deugt niet, of er zit dus ergens nog lucht of je hebt een hele slechte remslang ergens. Ik heb hier 3 patrols 3.3 staan heb ze gister allemaal even geprobeerd en alle hebben ze als je trapt gewoon direct druk,maar als je het pedaal vast houd zakt die langzaam door. Toch remmen ze allemaal goed.

Ik had vorige maand de bekrachtiger kapot, hoe vaker ik trapte hoe minder ver ik mijn pedaal in kon trappen,maar des te minder remde die.(maar hij bleef langzaam zakken als het pedaal vast hield)
Avatar gebruiker
Henkie
 
Berichten: 387
Geregistreerd: ma dec 18, 2006 8:42 pm
Woonplaats: Bronnegerveen

Berichtdoor Henkie » zo feb 03, 2008 3:10 pm

gert schreef:
Bert schreef:ook daar heb ik hem ontlucht HEB ALLES ONTLUCHT
wie heeft de oplossing wil weer normaal kunnen remmen



gr Bert




Bert, een nieuwe hoofdrem of hoofdkoppelingscylinder heeft als je hem uit de doos haalt meestal een stelbout waar je de slag mee in kunt stellen. Als de stelbout of de zuiger, die de olie door de remleiding moet persen niet goed staat of versleten is zal de remolie teruggedrukt worden in je remoliereservoir en zal het gebeuren dat je rempedaal langzaam doordrukt tot op de vloer.

Zo gauw je het rempedaal intrapt gaat namelijk via een hefboom/hevel/ schanierbeweging , de stang in de hoofdremcylinder naar voren. Zogauw deze naar voren gaat wordt de toevoer vanaf de voorraadpot remolie afgesloten door de rubberring en wordt de remolie die voor de zuiger zit de leidingen ingeduwd.
Gevolg is dat er een gesloten circuit is en dat de remolie alle vier de remzuigers naar buiten zal duwen en de voering tegen de trommel/schijf aan zal duwen en met als gevolg zal gaan remmen/vertragen van de massa/auto.
Laat je het rempedaal weer los , dan gaat de zuiger in de hoofdremcylinder weer terug en kan de olie weer terug in remoliepot en remt de auto niet meer.

Maar als de stang in de hoofdremcylinder niet goed staat (oliepot niet afsluit tijdens remmen) of de rubber zijn lek (olie loopt dan langs de rubberzuiger terug oliepot in ) dan remt er maar weinig.

Het is wel belangrijk (als je een 3300 hebt toevallig) dat je de remschoenen goed afstelt ! Dacht van strak tot wiel blokkeert en dan 1/2 of 1 slag terugstellen met stelbout ( wel even navragen want kan het hier zo niet zien, geen boeken thuis)
Dan ontluchten en remmen testen. En idd, remolie dot 3 was voorgeschreven voor een 3300 , heeft lager kookpunt maar tast meeste rubberzooi niet aan van oudere auto's.
Dot4 heeft hoger kookpunt maar is agressiever en zal bij oudere auto's de rubberdelen aan kunnen tasten en alu remcylinders etc aantasten en alu oplossen op den duur (remcylinders en koppelingscylinder uit aluminium gaan na verloop van tijd vastzitten en blijven vastzitten.

Verder nog wat :smt102


mooi vehaal en geloof je op je woord. Had al een vermoeden dat dit doordrukken daar ergens vandaan kwam,maar erg veel verstand heb ik er niet van. Ik vind het niet hinderlijk en de auto's komen er al 4 jaar mee door de APK dus who cares...
Avatar gebruiker
Henkie
 
Berichten: 387
Geregistreerd: ma dec 18, 2006 8:42 pm
Woonplaats: Bronnegerveen

Berichtdoor Henk » zo feb 03, 2008 6:17 pm

@ Gert, weet jij toevallig wat een nieuwe hoofdremcilinder moet kosten ?? (3.3 TD) :smt102
Avatar gebruiker
Henk
 
Berichten: 628
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 8:06 pm
Woonplaats: Nieuw - Amsterdam

Berichtdoor Comanche » zo feb 03, 2008 6:27 pm

Henk schreef:@ Gert, weet jij toevallig wat een nieuwe hoofdremcilinder moet kosten ?? (3.3 TD) :smt102


Kijk eens op http://www.hbase.nl

kun je zo bij de brezan ofzo bestellen, onderdeel nummers kloppen ook en prijzen zijn ex btw
Avatar gebruiker
Comanche
 
Berichten: 886
Geregistreerd: di jun 20, 2006 10:00 pm
Woonplaats: Brummen

Berichtdoor Henkie » zo feb 03, 2008 8:23 pm

Erik zal wel in Afrika zitten te krabben denk ik..... en besteld volgens mij gewoon bij lasaulec
Avatar gebruiker
Henkie
 
Berichten: 387
Geregistreerd: ma dec 18, 2006 8:42 pm
Woonplaats: Bronnegerveen

Berichtdoor Bert » zo feb 03, 2008 8:59 pm

ben vandaag wezen rijden in Rilland leu terrein
en jullie raden het nooit , m'n remmen deden het aardig goed heb gister ook de bekrachtiger geruild met een andere , mmar nu had ik weer een lekkende ( f#ck) remklauw moet ik weer repareren
en dan maar hopen dat tie weer aardig goed remt



gr Bert
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 2388
Geregistreerd: ma nov 26, 2007 11:06 pm
Woonplaats: Wilnis

Berichtdoor Bert » ma feb 04, 2008 9:28 pm

ben jullie ook dankbaar , maar die remklauw heb ik pas gisteren in zeeland stuk gereden denk zooitje vuil of zo moet nog ff kijken



Gr Bert
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 2388
Geregistreerd: ma nov 26, 2007 11:06 pm
Woonplaats: Wilnis

Berichtdoor Dion » do feb 21, 2008 7:43 pm

wat goed mogelijk is, is dat je remklauw vast zit op die gelijdende bussen,

als dat vast zit door modder/roest/bullshit druk je dankzij de kracht van de hydrolica die ophanging om, .... wat een aardige weg kan zijn, waardoor je pedaal de bodem in gaat, want het heeft niet zo'n groot bereik..
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
Dion
Plaatjesmaker
 
Berichten: 12808
Geregistreerd: di jul 05, 2005 4:28 pm
Woonplaats: Kedichem

Berichtdoor Jelmer » vr feb 22, 2008 3:31 am

Heb al diverse 160's gehad en idd de pedalen zakken altijd weg. Goed remmen en een 160 gaan niet samen. Vaak zijn ook de wielrem cilinders achter lek, die zie je niet snel en het lekt ook niet snel. Vloeistof peil zakt bijna niet. Ik zou het ontluchten eens met een zo'n drukpot. Met de "hand" wil idd heel k#t!
Nissan Patrol 2.8i '84 -->2.8i turbo
Isuzu (Opel) Frontera 2.5TDS
Datsun Laurel 2.4 '83 --> 3.0 V6 24v turbo --> 4.5 V8 32v
Avatar gebruiker
Jelmer
Veelpleger
 
Berichten: 4489
Geregistreerd: za feb 11, 2006 7:36 pm
Woonplaats: Bij Drachten in de buurt

Re: remproblemen met nissan 3.3 td

Berichtdoor Kosak » di dec 29, 2009 11:52 am

oud topic maarja :roll:

ik heb precies hetzelfde probleem als wat bert in de eerste post beschrijft...

had eerst de remblokken vervangen en de klauwe gereviseerd daarna ontlucht precies hetzelfde probleem na het ontluchte druk en na 2 telle ofzo zakt het pedaal gewoon drukloos naar de bodem.
als je dan een paar keer pompt heeft ie gewoon weer druk en dan zakt ie weer naar de bodem. als je pompt en je wacht een tijdje heeft ie weer geen druk meer.

daarna hoofdremcilinder 2x gereviseerd (eerstekeer was niet goed gegaan 2e keer maar met originele revisieset ) maar het probleem blijft.
na eindeloos ontluchte blijft het probleem zich voordoen :(


dus nu mijn vraag (aan bert) hoe kan ik dit probleem oplosse om weer strak en veilig te kunne remmen?
Avatar gebruiker
Kosak
 
Berichten: 135
Geregistreerd: ma nov 16, 2009 9:40 pm
Woonplaats: Beugen

Re: remproblemen met nissan 3.3 td

Berichtdoor Ranger » di dec 29, 2009 1:01 pm

Met een drukpot ontluchten; pompend krijg je de bende bijna niet ontlucht...
~ Real trucks have glow plugs :-B ~
Avatar gebruiker
Ranger
Site Admin
 
Berichten: 18531
Geregistreerd: wo jun 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Mariënberg

Re: remproblemen met nissan 3.3 td

Berichtdoor Kosak » di dec 29, 2009 1:56 pm

wat is een drukpot? :oops:

heb heel wat remme gedaan maar deze auto slaat echt alles :? en drukpot heb ik nog nooit van gehoord :-B
Avatar gebruiker
Kosak
 
Berichten: 135
Geregistreerd: ma nov 16, 2009 9:40 pm
Woonplaats: Beugen

Re: remproblemen met nissan 3.3 td

Berichtdoor Ranger » di dec 29, 2009 7:55 pm

Daar zet je het hele systeem mee op druk, zodat je alleen nog maar ff de nippels los hoeft te draaien tot er vers sap uitkomt. Je hebt ook een simpelere variant die je aan kan sluiten op bijv. je reserveband en die zo druk op een flesje dat je met verse remvloeistof kunt vullen zet...
~ Real trucks have glow plugs :-B ~
Avatar gebruiker
Ranger
Site Admin
 
Berichten: 18531
Geregistreerd: wo jun 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Mariënberg

Re: remproblemen met nissan 3.3 td

Berichtdoor Bert » di dec 29, 2009 8:01 pm

ik heb toen ook de bekrachtiger vervangen maar uiteinelijk blijft het remmen *minder prettig* met een 160
Waar een wil is ,ben ik weg ...
100% KEIHARDE KERNLID
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 2388
Geregistreerd: ma nov 26, 2007 11:06 pm
Woonplaats: Wilnis

VorigeVolgende

Keer terug naar • ONDERSTEL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.