• Advertisement
4x4 Haarlemmermeer

remproblemen met nissan 3.3 td

Veren, sturen, remmen & wielen

Berichtdoor Henkie » za feb 02, 2008 5:13 pm

Volgens mij is dat wegzakkende pedaal een Nissan kwaal. Mijn Patrol doet dat ook en mijn vorige deed dat ook. Al eens hoofdremcilinder vervangen en eindeloos ontlucht,maar hielp nooit. Apk deed er nooit moeilijk over en hij remde altijd wel goed.
Henkie

Berichtdoor Dion » za feb 02, 2008 6:42 pm

Beste Bert!

ook hier staat er zo'n geweldig monster voor de deur, welke ook een kleine vorm van slijtage ondervindt.

Nu heb ik na een aantal weken research in het labaratorium een perfecte eindoplossing naar voren weten te brengen. :!:

Ze zijn in setjes van 4 te bestellen, 250 euro Ex Btw.
Schrik niet van die prijs, het is dubbel en dwars te duur voor wat je krijgt.
De gepatendeerde hulpmiddelen zullen tijdens het vertragen van het monsterlijke krachtbron, hun ware aard naar voren halen!
Tevens milieuvriendelijk, dankzij de tevens gepatendeerde 'WoodStructure®' technologieën die erin verwerkt zijn.

Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groet,

Dion den Braber

CoBra Cars beta-testing & production.

bijlage:

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dion
Plaatjesmaker

Berichtdoor Ranger » za feb 02, 2008 7:39 pm

Weer die boterhammen met appelstroop :roll:
~ Real trucks have glow plugs :-B ~
Ranger
Site Admin

Berichtdoor Pick up » za feb 02, 2008 8:58 pm

Hij ziet handel :mrgreen:
Groeten Frans.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Pick up
Opperspammer

Berichtdoor Bert » za feb 02, 2008 9:18 pm

das wel duur voor een paar blokkies hout of what ever
heb ook vanmiddag nog een andere rembekrachtiger gemonteerd
was het ook niet
maar het remmen doet hij ook slecht als ik een steile helling af wil dender ik zo naar benee, lijkt me toch apk afkeur of je moet die keurmeester omkopen, en wil ik van gert ff weten wat nou het grote verschil is tussen dot 4 en dot 3 begin hopeloos te worden

gr Bert
Bert

Berichtdoor De Rode Baron » za feb 02, 2008 9:52 pm

dot 4 vreet rubbers......... :mrgreen: en dot 3 niet........ :mrgreen:
Ow,sorry......heet geen gert!
De Rode Baron
Mudderator

Berichtdoor Bert » za feb 02, 2008 10:27 pm

okee dan maar dot 3 proberen maar heb er geen vertrouwen meer in
als ik wil remmen moet ik maar een anker uitgooien k*t zooi

gr Bert
Bert

Berichtdoor Henkie » za feb 02, 2008 10:32 pm

midden onder de auto zit ook nog een ontluchtingsnippel. Zit iets van een remdrukregelaar tussen ofzo,weet ook niet pecies wat die doet en of het belangrijk is. Ik ontlucht hem daar nooit,maar alleen bij de wielen.
Henkie

Berichtdoor Bert » zo feb 03, 2008 12:59 am

ook daar heb ik hem ontlucht HEB ALLES ONTLUCHT
wie heeft de oplossing wil weer normaal kunnen remmen

gr Bert
Bert

Berichtdoor Henkie » zo feb 03, 2008 10:22 am

Dat wegzakkende pedaal zou ik me niet druk om maken, doen ze allemaal. Sponzig dat deugt niet, of er zit dus ergens nog lucht of je hebt een hele slechte remslang ergens. Ik heb hier 3 patrols 3.3 staan heb ze gister allemaal even geprobeerd en alle hebben ze als je trapt gewoon direct druk,maar als je het pedaal vast houd zakt die langzaam door. Toch remmen ze allemaal goed.

Ik had vorige maand de bekrachtiger kapot, hoe vaker ik trapte hoe minder ver ik mijn pedaal in kon trappen,maar des te minder remde die.(maar hij bleef langzaam zakken als het pedaal vast hield)
Henkie

Berichtdoor Henkie » zo feb 03, 2008 3:10 pm

gert schreef:
Bert schreef:ook daar heb ik hem ontlucht HEB ALLES ONTLUCHT
wie heeft de oplossing wil weer normaal kunnen remmen

gr Bert

Bert, een nieuwe hoofdrem of hoofdkoppelingscylinder heeft als je hem uit de doos haalt meestal een stelbout waar je de slag mee in kunt stellen. Als de stelbout of de zuiger, die de olie door de remleiding moet persen niet goed staat of versleten is zal de remolie teruggedrukt worden in je remoliereservoir en zal het gebeuren dat je rempedaal langzaam doordrukt tot op de vloer.

Zo gauw je het rempedaal intrapt gaat namelijk via een hefboom/hevel/ schanierbeweging , de stang in de hoofdremcylinder naar voren. Zogauw deze naar voren gaat wordt de toevoer vanaf de voorraadpot remolie afgesloten door de rubberring en wordt de remolie die voor de zuiger zit de leidingen ingeduwd.
Gevolg is dat er een gesloten circuit is en dat de remolie alle vier de remzuigers naar buiten zal duwen en de voering tegen de trommel/schijf aan zal duwen en met als gevolg zal gaan remmen/vertragen van de massa/auto.
Laat je het rempedaal weer los , dan gaat de zuiger in de hoofdremcylinder weer terug en kan de olie weer terug in remoliepot en remt de auto niet meer.

Maar als de stang in de hoofdremcylinder niet goed staat (oliepot niet afsluit tijdens remmen) of de rubber zijn lek (olie loopt dan langs de rubberzuiger terug oliepot in ) dan remt er maar weinig.

Het is wel belangrijk (als je een 3300 hebt toevallig) dat je de remschoenen goed afstelt ! Dacht van strak tot wiel blokkeert en dan 1/2 of 1 slag terugstellen met stelbout ( wel even navragen want kan het hier zo niet zien, geen boeken thuis)
Dan ontluchten en remmen testen. En idd, remolie dot 3 was voorgeschreven voor een 3300 , heeft lager kookpunt maar tast meeste rubberzooi niet aan van oudere auto's.
Dot4 heeft hoger kookpunt maar is agressiever en zal bij oudere auto's de rubberdelen aan kunnen tasten en alu remcylinders etc aantasten en alu oplossen op den duur (remcylinders en koppelingscylinder uit aluminium gaan na verloop van tijd vastzitten en blijven vastzitten.

Verder nog wat :smt102

mooi vehaal en geloof je op je woord. Had al een vermoeden dat dit doordrukken daar ergens vandaan kwam,maar erg veel verstand heb ik er niet van. Ik vind het niet hinderlijk en de auto's komen er al 4 jaar mee door de APK dus who cares...
Henkie

Berichtdoor Henk » zo feb 03, 2008 6:17 pm

@ Gert, weet jij toevallig wat een nieuwe hoofdremcilinder moet kosten ?? (3.3 TD) :smt102
Henk

Berichtdoor Comanche » zo feb 03, 2008 6:27 pm

Henk schreef:@ Gert, weet jij toevallig wat een nieuwe hoofdremcilinder moet kosten ?? (3.3 TD) :smt102

Kijk eens op http://www.hbase.nl

kun je zo bij de brezan ofzo bestellen, onderdeel nummers kloppen ook en prijzen zijn ex btw
Comanche

Berichtdoor Henkie » zo feb 03, 2008 8:23 pm

Erik zal wel in Afrika zitten te krabben denk ik..... en besteld volgens mij gewoon bij lasaulec
Henkie

Berichtdoor Bert » zo feb 03, 2008 8:59 pm

ben vandaag wezen rijden in Rilland leu terrein
en jullie raden het nooit , m'n remmen deden het aardig goed heb gister ook de bekrachtiger geruild met een andere , mmar nu had ik weer een lekkende ( f#ck) remklauw moet ik weer repareren
en dan maar hopen dat tie weer aardig goed remt

gr Bert
Bert

VorigeVolgende

Keer terug naar • ONDERSTEL