• Advertisement
Euro4x4Parts

advies vering Samurai (1988)

Veren, sturen, remmen & wielen

advies vering Samurai (1988)

Berichtdoor Mudplayer » ma jul 08, 2019 11:30 am

Beste modderpoelers.

Helaas hang mijn sam aan 1 kant scheef en lijkt wel of hij door zijn bladvering is gezakt zowel links voor en achter. De bladveren zijn van Terrain Tamer en deze zit denk ik drie a vier jaar onder.

Wat is wijsheid de verenparket er compleet er weer onder vandaan halen en de originele parket van Suzuki er weer onder te zetten of de "defecte" vervangen voor nieuwe
Bijlagen
20190708_112401.jpg
20190708_112401.jpg (74.65 KiB) 127 keer bekeken
Toyota Landcruiser 1978
Suzuki LJ80 1981
Suzuki Samurai 1988
Mudplayer
 
Berichten: 168
Geregistreerd: di jan 11, 2011 8:32 pm

Re: advies vering Samurai (1988)

Berichtdoor dick » ma jul 08, 2019 9:33 pm

Das best vlot dat ze zo zijn orgineel duurt dat 15jaar.
Ik zou trailmaster pakken standaard parket kost ca 100€ stuk.
De oude zijn ook doorgezakt anders had je waarschijnlijk deze niet gekocht.
D'N AERDVRUTTER
Sj413v 86
Sj413k 85
Sj410v 87
Lj81 '79
Avatar gebruiker
dick
Veelpleger
 
Berichten: 3493
Geregistreerd: zo jan 02, 2011 3:14 pm
Woonplaats: wijhe

Re: advies vering Samurai (1988)

Berichtdoor Muddy Bandit » ma jul 08, 2019 10:23 pm

Ook mijn idee, gewoon een fris Trail Master pakket eronder.... met die oude uitgeleefde zooi blijf je bezig.
Rustig aan.....
ben ik ook de hele dag druk mee...
Avatar gebruiker
Muddy Bandit
Mudderator
 
Berichten: 8399
Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:34 pm
Woonplaats: almelo

Re: advies vering Samurai (1988)

Berichtdoor Mudplayer » za jul 13, 2019 7:44 pm

Het is mij te oren gekomen dat je de bumper stops van de vering/assen ook moet aanpassen zodat de vering niet door slaat en uiteindelijk vlak wordt.

Klopt dat en hoe hoog moet de aanpassing van de verhoging zijn ?
Toyota Landcruiser 1978
Suzuki LJ80 1981
Suzuki Samurai 1988
Mudplayer
 
Berichten: 168
Geregistreerd: di jan 11, 2011 8:32 pm

Re: advies vering Samurai (1988)

Berichtdoor Muddy Bandit » za jul 13, 2019 8:28 pm

Verhogen betekent tevens langere schokdempers, en langere schokdempers betekent dat de ingedrukte lengte ook langer is als de ingedrukte lengte van een originele schokdemper.
Dat is de reden dat de aanslagrubbers bij een verhoging ook aangepast moeten worden, doe je dat niet dan heb je de kans dat de langere schokdempers als aanslag gaan fungeren en dat verkort de levensduur van een demper toch aardig.
Het heeft verder weinig uit te staan met het doorzakken van een verenpakket.

De flex van de vering wordt bepaald door 2 dingen:
- de souplesse van het verenpakket (laat ik nu even buiten beschouwing)
- het verschil in lengte van de demper geheel uitgetrokken en geheel ingeduwd, kunnen de veren buiten deze marge komen dan moet je voor het inveren de veerweg beperken met aanslagrubbers en voor het uitveren met straps.
Bij een sam kun je aan de achterkant de langere schokdempers eventueel schuin gaan plaatsen om de flex zo groot mogelijk te krijgen, maar voor wordt dit een beetje lastiger zonder de schokbrekertoren aan te passen.

Trail master heeft complete sets incl. de aanpassing voor de aanslagrubbers, shims voor de askanteling achteras en een verlaagde pitmanarm.
En uit ruime ervaring weet ik dat die bladverensets lekker soepel zijn, daar zit een heel aardige flex in.
Bijlagen
Foto's-0012.jpg
Rustig aan.....
ben ik ook de hele dag druk mee...
Avatar gebruiker
Muddy Bandit
Mudderator
 
Berichten: 8399
Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:34 pm
Woonplaats: almelo


Keer terug naar • ONDERSTEL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.

cron