• Advertisement
4x4 Haarlemmermeer

verhouding samurai

Motor, bakken, diff's & assen

verhouding samurai

Berichtdoor Amorke » ma feb 01, 2021 1:02 pm

hallo ben in bezit van een samurai met een baleno meter erin en assen van een TD samurai met een 4.16 en 33ers nu heeft hij het moeilijk om zijn 5 versnelling op te halen hoe los ik dit het beste op
dank u
Amorke
 
Berichten: 5
Geregistreerd: vr aug 03, 2018 4:41 pm

Re: verhouding samurai

Berichtdoor dick » ma feb 01, 2021 5:56 pm

Niet, of terug na 31 ers.

Deze combinatie zul je de 5 niet vaak meer kunnen gebruiken, alleen als je wind kracht 5 mee hebt.

Weet de verhouding van diesel diffs niet maar met 31 ers en een 416 is de 5 nog net te doen met een fris blokje iig.

Maar bij de meeste 1300 liggen er ook al wel een aantal pony's in de salamiverwerkt.
D'N AERDVRUTTER

Sj413k 85
Sj410v 87
Lj81 '79
Avatar gebruiker
dick
Veelpleger
 
Berichten: 3661
Geregistreerd: zo jan 02, 2011 3:14 pm
Woonplaats: wijhe

Re: verhouding samurai

Berichtdoor dick » ma feb 01, 2021 5:57 pm

Welke baleno ligt erin? 1600? Dan zou je nog vitara difs kunnen doen maar dan moet ie weer veel meer toeren doen en das ook niet echt prettig als je de 95 aan wilt tikken als ie dat überhaupt al gaat halen
D'N AERDVRUTTER

Sj413k 85
Sj410v 87
Lj81 '79
Avatar gebruiker
dick
Veelpleger
 
Berichten: 3661
Geregistreerd: zo jan 02, 2011 3:14 pm
Woonplaats: wijhe

Re: verhouding samurai

Berichtdoor Muddy Bandit » ma feb 01, 2021 7:50 pm

Ik had in de gele banaan het standaard 1300 blokje, 413 diff's en een 4.9 tussenbak.
Op 31" banden kon ik de 5e versnelling nog goed gebruiken, op 33" was de 5e gewoon een overdrive om de 120 km/h vast te kunnen houden.
Maar het ging bij 120 km/h wel net als een dartel veulentje wat voor het eerst in de wei komt: huppelend van de éne spoorvorming naar de andere spoorvorming over meerdere rijstroken incl. de vluchtstrook. :mrgreen:
Rustig aan.....
ben ik ook de hele dag druk mee...
Avatar gebruiker
Muddy Bandit
Mudderator
 
Berichten: 8556
Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:34 pm
Woonplaats: almelo

Re: verhouding samurai

Berichtdoor Amorke » di feb 02, 2021 5:40 am

dank jullie voor de reacties
is met een ballon 1300cc 16v erin natuurlijk moet hij geen 120 rijden maar had gehoopt toch een 90 te kunnen rijden op de snelweg in zijn 5
als ik nu die 4.16 vervang door een 5.14 zou dat iets veranderen aan de overbrenging van de hoge versnellingen
Amorke
 
Berichten: 5
Geregistreerd: vr aug 03, 2018 4:41 pm

Re: verhouding samurai

Berichtdoor brammie » di feb 02, 2021 12:49 pm

Dat zou helpen.
Ik had alleen vitara diffs (5.125 verhouding) en kon gewoon 120 op de teller op 32ers rijden.
110km in echte km's :mrgreen:

Terug gerekend had ik een 10% lagere overbrenging dan standaard.
They will not contol us.
We will be victorious!
Avatar gebruiker
brammie
Veelpleger
 
Berichten: 4578
Geregistreerd: di jul 22, 2008 10:13 pm
Woonplaats: langweer

Re: verhouding samurai

Berichtdoor Muddy Bandit » wo feb 03, 2021 12:07 am

Een 4.16 tussenbak geeft in H een reductie van 12% t.o.v. origineel, een 4.9 geeft 16% in H en een 5.14 geeft 18% in H.
SJ413 dif's (3.909) geven ongeveer 5% kortere overbrenging t.o.v. de sam-dif's (3.727), of een dieseldif nog anders is als een sam dif weet ik niet.
Een vitara-dif (5.125) heb ik ook geprobeerd maar dat vond ik i.c.m. een 4.9 t-case te kort.

Mijn meest ideale combi was een 4.9 t-case met SJ413 dif's en bandenmaat 31", daarbij bleven de steekassen en homokineten meestal ook nog heel. :mrgreen:
Rustig aan.....
ben ik ook de hele dag druk mee...
Avatar gebruiker
Muddy Bandit
Mudderator
 
Berichten: 8556
Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:34 pm
Woonplaats: almelo


Keer terug naar • AANDRIJFLIJN

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.