• Advertisement
4x4 Haarlemmermeer

Sleutelcursus

Hoe, wat, waar, wanneer & waarom

Sleutelcursus

Berichtdoor beetjejeetje » wo jun 16, 2010 1:01 pm

We hebben ons eerste probleempje met de auto alweer achter de rug (zat wat rotzooi in de tank die hij aanzoog). En van probleempje leer je natuurlijk ook wel hoe je aan je auto moet sleutelen (tevens dank aan vele mensen, boeken en google), maar het lijkt ons toch wel handig om een keer een cursus sleutelen te volgen. Goed begin is het halve werk!

Dus: wie kent er een goed autosleutelcursus? (of wil ons de basis principes bij brengen)
Liefst een dag of een weekend. http://www.autosleutelcursus.nl heeft een week cursus. Klinkt wel alsof je daar veel leert. Iemand ervaring mee?
beetjejeetje

Re: Sleutelcursus

Berichtdoor Beest-sj413 » wo jun 16, 2010 2:00 pm

Dagje meegaan met modderpoel, moet je eens zien wat je allemaal leert!
http://www.garage-eugerio.nl
OFFROAD SERVICE

Afbeelding

Niet vastgestaan is niet hard genoeg geprobeert!
Beest-sj413
Veelpleger

Berichtdoor ZX6R » wo jun 16, 2010 2:21 pm

Diezelfde mensen hebben ook een 4WD sleutel dag, op 17 oktober. Zie hun agenda op de website.
ZX6R

Berichtdoor renegade-wr » do jun 17, 2010 11:36 am

dit you volvo toevallig? :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
De enige echte Officially Licensed Tree Hugger :mrgreen:
renegade-wr
Veelpleger

Berichtdoor beetjejeetje » do jun 17, 2010 1:30 pm

Sinds wij hem hebben heeft ons autootje nog geen plasje water gezien, maar ik vertrouw erop dat er over een tijdje genoeg van zulke foto's van ons over internet circuleren haha.
En uiteraard gaan we een keer met modderpoel mee! Eerste stap zetten is lastig, als totale beginners op het moddervlak. Willen niet gelijk voor l** staan :D

Ik had de 4x4 cursus ook al gezien, maar vroeg me af of die uitgebreid genoeg was.
beetjejeetje

Berichtdoor Kangaroo Jack » do jun 17, 2010 7:39 pm

Voor l#l willen staan is juist een vereiste voor zo'n dag hoor (ben er zelf inmiddels heel goed in geworden :mrgreen: )
No dogs no glory
Kangaroo Jack
Opperspammer

Berichtdoor g 280 » do jun 17, 2010 8:53 pm

Voor l#l staan kennen we niet (sjaak wel maar dat is een ander verhaal :twisted: )
Gewoon lekker je ding doen en niemand zou je raar aankijken :wink:
g 280

Berichtdoor volvofrankie » do jun 17, 2010 9:04 pm

Je kan ook beginnen met een groot onderhoud, dan weet je meteen hoe alles in elkaar zit :mrgreen:
Volvo C303 4x4 met Warn 15000 Lbs lier, Michelin XZL 9.00R16 / XML 325/85 R 16 muds
Cruiser HDJ80 12v, 2" lift, BFG KM1 305/70 R 16
volvofrankie
Veelpleger

Berichtdoor pieterloz » do jun 17, 2010 9:50 pm

en er zijn altijd mensen die je helpen nadat je voor l#l hebt gestaan :twisted: :mrgreen:
pieterloz

Berichtdoor 4x4polders » do jun 17, 2010 10:06 pm

g 280 schreef:Voor l#l staan kennen we niet (sjaak wel maar dat is een ander verhaal :twisted: )

Die staat er over het algemeen achter :wink: heeft altijd last van een kleine blaas.
Je hoeft je best niet te doen... Het is het resultaat dat telt!!!
4x4polders

Berichtdoor Kangaroo Jack » do jun 17, 2010 10:10 pm

HAHAHAHAHAHAA :-B
No dogs no glory
Kangaroo Jack
Opperspammer

Berichtdoor beetjejeetje » wo jun 30, 2010 3:17 pm

Om weer even ietsjes meer on topic te komen: we hebben ons ingeschreven voor een cursus, dus over een paar weken zal ik onze ervaringen hier weer delen!
beetjejeetje

Berichtdoor beetjejeetje » di jul 20, 2010 9:12 am

Zo, ik heb mijn weekje sleutelen achter de rug!
En ik moet zeggen dat het me erg goed is bevallen.

Dag 1 begonnen we om met elkaar een sloop auto in zo klein mogelijke stukjes uit elkaar te schroeven, ideale manier om te leren hoe een auto in elkaar zit. De rest van de week werd theorie en praktijk heel goed afgewisseld, waarbij er veel tijd was voor (begeleid) sleutelen aan je eigen auto. Ook zonder eigen auto valt er genoeg te sleutelen, zo werd de oude tractor van de hoeve waar we logeerden na een jaar stil te hebben gestaan weer aan de praat gekregen.
Nadruk lag niet op het stampen van theorie, maar het zelf logisch nadenken hoe dingen in elkaar zitten.
Ook voor mensen die al een beetje kennis hebben is de cursus geschikt. Je leert er altijd wel wat.
Overigens ook leuk om alle verschillende auto's die er waren binnenste buiten te keren. Van Austin Healy Frogeye tot Toyota Landcruiser 100. En ons Laplandertje heeft voor het eerst een beetje terreinrijden geproefd op een in de buurt liggend motorcrossbaan. Voor de meesten van jullie zal het parcours niet zo veel voorstellen denk ik, maar voor ons was het in elk geval een goed begin en smaakt het zeker naar meer :D

Mocht je meer over de cursus willen weten: binnenkort staat in de VPRO gids een artikeltje er over. Ik zal kijken of ik toestemming krijg de tekst daarvan hier neer te zetten.
beetjejeetje

Berichtdoor vollegaz » ma aug 23, 2010 10:26 am

Een cursus is natuurlijk altijd leuk maar er zijn zoveel verschillende dingen om te leren.
En iedereen heeft een andere basis kennis van de techniek.
Dus waar ga je beginnen.
Het belangrijkste is dat je een beetje gereedschap hebt en niet bang bent. Er is altijd wel iemand die je wil cq kan helpen.
Als je vragen over suzuki hebt wil ik wel eens een poging wagen om je te helpen. Daar heb ik nl. wel eens aan gewerkt maar ik weet ook niet alles.
vollegaz

Berichtdoor beetjejeetje » di aug 24, 2010 2:46 pm

Tuurlijk leer je lang niet alles bij een cursus, maar wij waren absolute leken met autotechniek. Die cursus heeft ons veel zelfvertrouwen gegeven die we eerst niet hadden. En een beetje basiskennis dat we eerst niet hadden.

Bij de cursus zijn er verschillende docenten en de docent die wij hadden werkt ook voor artsen zonder grenzen. Een van de andere docenten (andere week) geeft les op een school voor autotechniek. Dus wel mensen van wie je kan verwachten dat ze je een aardige basis bij kunnen brengen :D

De dingen die we sindsdien zijn tegengekomen aan onze auto's zijn we bij lange na niet allemaal tegengekomen op de cursus, maar daar helpen dan google en fora als deze weer bij.
Het belangrijkste is dat je een beetje gereedschap hebt en niet bang bent. Er is altijd wel iemand die je wil cq kan helpen.

hier heb je helemaal gelijk in. zoals al eerder gezegd: in principe waren we wel bang, nu haal ik gerust de hele auto uit elkaar (ok, ik moet niet overdrijven). En mensen die willen helpen: je moet ze natuurlijk wel weten te vinden :wink:

In elk geval bedankt voor je suzuki aanbod, maar die hebben we niet in ons wagenparkje. Maar als je een keer aan een c303 hebt geklust, ben je van harte welkom om te helpen :mrgreen:
beetjejeetje

Volgende

Keer terug naar • ONDERHOUD