• Advertisement
4x4 Haarlemmermeer

Wat heb je aan je 4x4 gedaan 2018!

Hoe, wat, waar, wanneer & waarom

Re: Wat heb je aan je 4x4 gedaan 2018!

Berichtdoor Manfred109v8 » do jan 11, 2018 9:42 am

SPOA op de trol afgemaakt. Toch maar direct high steer gefixt want het spul kreeg nu wel een hele rare hoek.
Voorpoot op de foto zo'n 75 cm en de achterwieltjes nog netjes aan de grond. We konden helaas niet hoger heffen want we moesten nu al met z'n 2en op het contragewicht van de heftruck staan :roll: :mrgreen: Benieuwd of het 1: heel blijft en 2: hoe het uitpakt in het terrein!
Antwoord van 1 is hoogstwaarschijnlijk nee, 2 hoop ik op iets meer restultaat :lol:
Bijlagen
Trol.jpg
Manfred109v8

Berichtdoor marcelx4 » vr jan 12, 2018 12:51 pm

Mooi werk, denk dat ik dat binnenkort ook maar eens ga doen bij die patrol.
Hoe kom je uit met de hoek van je voorste aandrijfas, of heb je de as behoorlijk voorover gekanteld?
marcelx4

Berichtdoor Manfred109v8 » vr jan 12, 2018 1:24 pm

Wel enigszins aangezien de auto toch niet meer op de weg komt. Zou dit wel het geval zijn dan had ik liever de castor hoek gehouden zoals hij was.
Je komt beroerd uit met de voorste crossmember in het chassis, die heb ik er tussenuit geslepen en een nieuwe gemaakt op een geschiktere plek. Daarnaast kom je beroerd uit met je hoefijzers aan de diffzijde. Je kunt op het diffhuis niet (goed) lassen aangezien het gegoten is, hier moet je dus een beetje een creatieve oplossing verzinnen. Achter stelt daarentegen niks voor, was met 3 uurtjes klaar.
Manfred109v8

Vorige

Keer terug naar • ONDERHOUD