• Advertisement
Euro4x4Parts

TRIPY 2

Vragen en antwoorden omtrent de aanschaf van diverse 4x4 accessoires en apparatuur, gebaseerd op de ervaringen van mede-MODDERPOELERS!

Re: TRIPY 2

Berichtdoor chris-tiaan » do sep 01, 2016 11:56 am

zwaailicht schreef:Afgezien dat op een tweewieler een tablet zeer onhandig is.

Dat kan ik me voorstellen. Voor enduro's zal een Tripy waarschijnlijk wel het meest ideale navigatiesysteem zijn maar op dit forum zijn voornamelijk 4x4 rijders verzameld.

zwaailicht schreef: ... ik wil wel eens een GPX-track met waarschuwingen zien. Gaat niet en bij de Tripy gaat dat uitstekend......

Dat is toch maar een kwestie van waypoints toe te voegen?
Raaên = disappearing from the grid = remise à zero
chris-tiaan

Berichtdoor zwaailicht » do sep 01, 2016 12:55 pm

chris-tiaan schreef:
zwaailicht schreef: ... ik wil wel eens een GPX-track met waarschuwingen zien. Gaat niet en bij de Tripy gaat dat uitstekend......

Dat is toch maar een kwestie van waypoints toe te voegen?

Ja, maar de Tripy heeft hier veel meer mogelijkheden. Ik wil het je wel eens laten zien. :mrgreen:
zwaailicht

Berichtdoor bonzo » di okt 25, 2016 1:43 pm

Even over open streetmap, die gaan prima op een garmin, zie http://garmin.openstreetmap.nl/ , meestal rij ik op de standaard garmin map naar de start locatie en schakel over op OSM, de kleine landweggetjes zijn daar wel zichtbaar, met een topo kaart is het nog gedetailleerder maar om nu op wandelpaden met een 4x4 te gaan rijden ( kan wel :-" )

En je hebt nu ook open seamap , is het nog niet helemaal maar is leuk naast de papieren zeekaart

Hiace4x4 schreef:Ik begrijp het voordeel nog niet helemaal?
Even los van hardware die tegen een stootje kan en in de zon gelezen kan worden (maar dat kan met een Garmin ook)

Alles wat niet een bolletje pijltje roadbook is, dat is een GPX track en kun je met zoveel dingen volgen.
Ook iets van te voren uitzetten kan toch prima met GPX tracks door waypoints te zetten of mis ik iets?

En met bolletje pijltje moet je toch je dagteller gebruiken en dan opletten? Je hebt hooguit enkele waypoints met GPS coordinaten voor als het mis gaat.
Wat kun je dan met deze Tripy? De bolletje pijltje orders (over 800 meter links etc) al van te voren invoeren ofzo?

Overigens moet ik zeggen dat ik gewoon alles met de telefoon doe zodra het om gpx routes gaat. Ook het opnemen ervan.
Heb wel een Garmin liggen die het ook kan, maar het werkt wel fijn met Openstreetmaps op de telefoon. (dat is op de motor of de fiets niet handig vanwege zon inval en batterijduur denk ik)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LR90 V8 84/swift 07/Volvo c30/Ford transit
4x4 terrein info http://g.co/maps/bfa7c
bonzo

Berichtdoor hanske » di apr 10, 2018 5:12 pm

Even een oud topic een zwengel geven, ben op zoek naar een gebruikte Tripy 2, iemand iets in de aanbieding? :smt023
hanske

Vorige

Keer terug naar • OVERIGE