• Advertisement
ALLETOUW.NL

Lierbumper Vitara

Vragen en antwoorden omtrent de aanschaf van diverse lieren en algemene informatie over diverse lieren, gebaseerd op de ervaringen van mede-MODDERPOELERS!

Lierbumper Vitara

Berichtdoor Zuurkoolblub » za dec 30, 2017 6:42 pm

Hoi!

Voor mijn Vitara Bert ben ik opzoek naar een lierbumper, of een andere manier om een lier te bevestigen.
Heb wat rond gegoogled om eens wat te orrienteren, zag een mooie lierbumper op E-bay staan.
Maar ik dacht, hier zijn vast vitara rijders of oud vitara rijders die nog goede tips hebben.

Dus, iemand ervaring met lierende vitara's? En hier nog goede tips over.
Oja, en als het even kan in jip en janneke taal voor deze nieuwe 4x4 eigenaar :mrgreen: :-"

Thanks alvast!
Life is to short to drive a boring car.
Zuurkoolblub

Re: Lierbumper Vitara

Berichtdoor Badmuts20 » za dec 30, 2017 11:43 pm

Ik heb deze lierplaat uit polen over laten komen.
http://radzikone.pl/plyta-pod-wyciagarke-suzuki-vitara

Daarna zelf een paar platen ijzer aan elkaar gelast en die tegen de beugels van de lierplaat gebout. Beetje knippen en plakkenmet karton. Dit overtekenen op ijzer en aan elkaar lassen zoals bedacht.
En dan telkens een stapje verder verstevigen. Heb nu nog een hoekprofiel tussen de beide zijde aan de bovenkant en op de originele aansluiting op de balken een paar plaatjes gelast aan de binnenzijde.

Afbeelding

Hot4x4 heeft wat kant en klaar.
https://www.hot4x4.nl/webshop/suzuki/vitara/
Badmuts20

Berichtdoor Wouter hoeks » zo dec 31, 2017 12:26 am

Bij mij zit de plaat aan de 2 voorste body punten met een bout er dwars door en aan de achterkant een strip van een cm dik van links naar rechts. Deze zit ook op 3 plaatse meer vast aan de lierplaat gebout. Lierplaat is ook weer geschoord naar de ronde buis tusse de chassisbalken. Daar zit een dikwandige buis in gelast om die weer te verstevigen.
Wouter hoeks

Berichtdoor Zuurkoolblub » ma jan 01, 2018 1:02 pm

Thanks, ik zal nog eens even verder snuffelen en kijken wat ik er nou uiteindelijk op ga schroeven.
De websites zal ik ook eens doorstruinen!
Life is to short to drive a boring car.
Zuurkoolblub

Berichtdoor Van Rijbroek » ma jan 08, 2018 12:58 pm

Hallo,

Ik heb nog lierbumper’s genoeg voor een Vitara, inclusief pasplaat voor in het chassis. Stuur maar een pb als je interesse heb. Oerdegelijk gebouwd.

Gr Martin.
Van Rijbroek

Keer terug naar • LIEREN