• Advertisement
4x4 Haarlemmermeer

Aanhangwagens.

Tips, trucks en wat je verder kwijt wil over 4x4-en en wat niet onder de bovenstaande kopjes past.

Re: Aanhangwagens.

Berichtdoor pinzi » do mei 28, 2015 6:02 pm

Ja..kunde lezen
Kijk eens bij de 2 de link wetgeving aanhangwagen remorq.be.....net onder "zie update 2013" , daar hebben ze het over aanhangwagens boven de 750kg ](*,)
pinzi

Berichtdoor g 280 » do mei 28, 2015 8:21 pm

pinzi schreef:Ja..kunde lezen
Kijk eens bij de 2 de link wetgeving aanhangwagen remorq.be.....net onder "zie update 2013" , daar hebben ze het over aanhangwagens boven de 750kg ](*,)

Denk dat pinzi hier op doeld

Wanneer u nu een aanhangwagen bezit waarvan de MTM op het identificatieplaatje overeenstemt of kleiner is dan het maximum gewicht dat uw voertuig mag slepen, dan bent u in orde met de Belgische wetgeving, zolang u de aanhangwagen niet overlaadt.

maar dit staat dar weer een stukje lager

Help, mijn wagen is te licht?

Ook kleinere wagens van het A of B segment kunnen met een enkelas, dubbelas of plateau de baan op, het volstaat te voldoen aan de MTMs zoals vermeld op het gelijkvormigheidsattest van uw auto.

UPDATE 2013
Indien u slechts bijvoorbeeld 600kg ongeremd mag trekken, mag u nog steeds een aanhangwagen met MTM 750kg voorttrekken, MAAR u mag slechts een totale ONGEREMDE sleeplast ( gewicht aanhangwagen + gewicht lading ) van 600kg bekomen.
Vanwege de vele verwarring hieromtrend is dit ons bevestigd geweest door de lokale politie van de politiezone GRENSLEIE, cel mobileit (J.P., mei 2013).

Zolang uw lading onder de MTM van uw aanhangwagen blijft, en van het MTM sleepvermogen (ongeremd) op het gelijkvormigheidsattest of keuringsbewijs van uw voertuig bent u in orde.

geld dit alleen voor ongeremde aanhanger of voor alles.

lekker duidelijk die (Belgische) overheid.
g 280

Berichtdoor pinzi » do mei 28, 2015 8:57 pm

Klopt maar het gaat hier nog altijd over een aanhanger tot 750kg
Wat betrefd die MTMs...max toegelaten massa sleep, duid op het max aanhanger gewicht wat het voertuig mag trekken (geremd/ongeremd).
Vergeet niet dat de MTM van een aanhanger inclusief het ledig gewicht van de aanhanger zelf is...dus een aanhanger van 2000kg totaal mtm maar weegt zelf 500kg mag dus nog 1500kg lading hebben.
Tot slot..de Belgische wetgeving is soms een ramp ja...geef je 100% gelijk 8-[ :-"
pinzi

Berichtdoor Serge » vr apr 22, 2016 7:01 pm

Ff een oud draadje opgevist.

Ik vind een betere vraag, niet of t mag, maar moet je het willen!? Een vitotje met 3ton er achter, moet je gewoon niet willen. Als er iets mis gaat dan hou je m met die beschuittrommel echt niet op de weg. Ik ben zelf 2x door het oog van de naald gekropen met een max last aanhanger; 1x eigen stomme schuld, jaren geleden, 36uur achter elkaar doorgereden en dan in eens wakker schrikken terwijl je trailer al in slingerbeweging je achterwielen zijwaarts van het wegdek sleurt.. Vol gas en ik had m gelijk weer in lijn, maar was ik 10sec later wakker geworden, dan at ik nu schnitzel door een rietje, als uberhaupt. 2de keer transport van een mercedes 508 brandweerbus, totaal last 3450kg; abseilend van die lange fly-over bij amsterdam A5 richting schiphol met kms lange verval totdat je weer op begane grond zit, kreeg ik net waar het naar beneden begint te gaan met de trailer een klapband...(banden 1 maand oud...). Instant trailer vet in de slinger. Dat was de eerste en enige keer dat ik gewild had dat mn hj60 een 61 was; de wagen kreeg de neerwaardse gang niet getopt, dus ik ging alleen maar harder en harder zonder m in lijn te trekken.. dit duurde minuten lang, uiteindelijk 2 rijbanen en de vluchtstrook nodig om de boel overeind te houden. wederom werden de achterwielen zijwaarts weggetrokken en uiteindelijk begon de trailer van de ene kant op de andere kant te wippen, wielen los van de grond. Ik dacht; daar gaan we... maar kennelijk was t nog niet mn tijd, want ineens kreeg de trailer aan de andere kant ook een klapband en precies op dat moment ging de weg ipv naar beneden een klein beetje omhoog voor een viaductje. Eindelijk kreeg de 2H vat op de combi en trok ie m weer in lijn... Met een vito of iets anders wat van zichzelf weinig gewicht heeft had ik beide verhalen zeker niet na kunnen vertellen.
Serge

Berichtdoor Monster » vr apr 22, 2016 7:17 pm

Mijn vitootje weegt 3200 kilo en mag gewoon een kar trekken van 2500 kilo, die voel je niet eens met die 190 pk.
Maar inderdaad de Q7 reed nog beter :mrgreen:
Afbeelding
Let maar niet op mij, ik kraam altijd minimaal 97% onzin uit !!!
Monster
Legende

Berichtdoor Serge » vr apr 22, 2016 7:48 pm

Misschien kun je nog ff zeggen dat het wel een leerzaam verhaal was, dan sta ik niet helemaal met mn bek vol tanden :lol:
Serge

Berichtdoor jager » vr apr 22, 2016 7:53 pm

Serge schreef:Misschien kun je nog ff zeggen dat het wel een leerzaam verhaal was, dan sta ik niet helemaal met mn bek vol tanden :lol:

+1 :D
Groeten jager.
jager

Berichtdoor Monster » vr apr 22, 2016 8:03 pm

jager schreef:
Serge schreef:Misschien kun je nog ff zeggen dat het wel een leerzaam verhaal was, dan sta ik niet helemaal met mn bek vol tanden :lol:

+1 :D

Het was een leerzaam verhaal :wink:
Afbeelding
Let maar niet op mij, ik kraam altijd minimaal 97% onzin uit !!!
Monster
Legende

Berichtdoor Serge » vr apr 22, 2016 8:27 pm

:smt023
Serge

Berichtdoor g 280 » vr apr 22, 2016 10:13 pm

Dat krijg je van mij niet te horen.
Gas geven om je aanhanger weer onder controle te krijgen ](*,)
De theorie is leuk maar in de praktijk heb je zelden genoeg vermogen.
Remmen is 9/10 keer gewoon een beter optie. Maar voorkomen is beter dan genezen daarom rij ik al jaren met een schamel
g 280

Berichtdoor Serge » vr apr 22, 2016 11:35 pm

Ik mag dan weinig weten van t soortelijk gewicht van een vito, maar over scharende aanhangers hoef je mij niks wijs te maken. Er is maar 1 moment dat je op de rem kunt trappen met een slingerende trailer achter je en dat is wanneer ie in rechte lijn staat met het trekkende voertuig. Ga die fractie van een seconde maar eens bereken... Ik heb helaas 3x pal voor mn neus moeten aanschouwen wat er gebeurt wanneer een slingerende combi op de rem trapt; das een hele lelijke chaos :smt087

vwb het gebrek aan vermogen, moet je daar gewoon rekening mee houden met je snelheid; als je onbelast max 110kmpu kunt, dan moet je geen 90 gaan rijden met een zware trailer, maar bv 70. Dan heb je over voor het geval dat nodig is.
Serge

Berichtdoor brammie » za apr 23, 2016 8:50 am

Ik vond het verhaal niet zo leerzaam
verhalen die met een retorische vraag beginnen boeien mij niet zo in de regel
en waargebeurde verhalen al evenmin.
ik had liever een bloederige fantasie (dat dan wel hoor) afloop gehad, met rondvliegend staal, afgerukte ledematen en een megabrand op de raffinaderij onder het viaduct waar net een vliegtuig explodeert.
Terwijl de hulpdiensten hoofdschuddend hun laatste hapje puddingbrood staan weg te kauwen :mrgreen:

En dat jij dan tussen al het vuur en explosies uit je auto kruipt, opstaat, het stof afschud en zegt "maar ik rook niet!"

dat was pas leerzaam geweest :mrgreen:
http://www.roninwarriors.nl
HET suzukiforum waar je niet bij wilt horen.
brammie
Veelpleger

Berichtdoor ToyRoverlander » za apr 23, 2016 10:11 am

Haha geweldig!

Zoals George Carlin al zei, I always hope it gets worse :mrgreen:

so when nature strikes back, and smacks me in the head and kicks me in the nuts, I enjoy that. I have absolutely no sympathy for human beings whatsoever. None. And no matter what kind of problem humans are facing, whether it's natural or man-made, I always hope it gets worse. Don't you? Don't you? Don't you have a part of you, a part of you that secretly hopes everything gets worse? When you see a big fire on TV... don't you hope it spreads? Don't you hope it gets completely out of control and burns down six counties? You don't root for the firemen do you? I mean I don't want them to get hurt or nothing, but I don't want them to put out my fire. That's my fire - that's nature showing off and having fun. I like fires.
112" Toy-Rover,3.4D turbo intercooler,4:1 Orion ,dual E-locked LC80 assen,SOA, RUF,63" chevy achterveren, 5125 14" Bilsteins,35"MTZ,PAS,Highsteer,alu rad,elec fans.
ToyRoverlander
Leafspring Wizard

Berichtdoor royke » za apr 23, 2016 10:35 am

Altijd skon! :mrgreen:
Afbeelding
トヨタ '96 Hilux 4X2 - '71 Landcruiser FJ40 - '86 Landcruiser LJ70 one of the PussyWagon's and The Official Licensed Tree Hugger
royke
Opperspammer

Vorige

Keer terug naar • OVERIGE