• Advertisement
4x4 Haarlemmermeer

mobiele lier (hand / electrisch)

Tips, trucks en wat je verder kwijt wil over 4x4-en en wat niet onder de bovenstaande kopjes past.

Re: mobiele lier (hand / electrisch)

Berichtdoor xychix » do jan 07, 2016 8:46 am

chris-tiaan schreef:
xychix schreef:

Ik kocht deze :http://www.gitrax.be/catalogus_item.php?part=2&item=340



Nog steeds een goeie aanbieding, Ik had dan wel een koopje maar die is ZWAAR! Ik kan de kabel en de tirfor niet tegelijk met 1 hand verplaatsen ivm gewicht/omvang.
xychix
 
Berichten: 188
Geregistreerd: ma jul 21, 2008 9:49 am

Re: mobiele lier (hand / electrisch)

Berichtdoor Hiace4x4 » do jan 07, 2016 9:06 am

t13 is 1300 kilo?

Edit: Oh 1500 kilo lees ik op het internet.

Ik heb nu twee oude Tirfors voor heel weinig gekocht, die moet ik nog testen. Mocht er eentje niet goed werken, dan kunnen ze altijd nog voor oudijzer prijs weg, zonder verlies :P

De 800kg variant is nog wel te doen. De 1600kg variant is wel vrij lomp vind ik.

Die nieuwe units zullen wel een stuk lichter zijn inderdaad.
Op reis geweest met een BJ45 Landcruiser door Azië --> http://www.lovetheworld.nl

1994 Toyota Hi-ace 4x4: projecttopic -> http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=85&t=30325
Avatar gebruiker
Hiace4x4
 
Berichten: 1794
Geregistreerd: di jul 19, 2011 10:01 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: mobiele lier (hand / electrisch)

Berichtdoor Trac » zo jan 17, 2016 10:56 am

xychix schreef:Als expert.... heb je nog voorkeur voor de Tirfor tractel t516 tegen de Tirfor Tractel TU16 ?


Dat vroeg ik mij ook af; wat is het verschil tussen de TU-500 serie en de TU serie.

Zie ook de specs op: http://www.tractel.com/en/series.php?id_serie=47

Afgezien van het eigen gewicht van de spanlier, is er geen verschil in trekkracht of gebruikte kabel. Waarom een TU-500 ipv een TU of andersom?

gr. bram
ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...

// 1982 MB 300GD lwb Kastenwagen // 1984 MB 280GE lwb // 1977 Dodge W200
Avatar gebruiker
Trac
 
Berichten: 671
Geregistreerd: wo maart 11, 2009 10:34 am

Re: mobiele lier (hand / electrisch)

Berichtdoor chris-tiaan » zo jan 17, 2016 12:05 pm

Trac schreef:
xychix schreef:Als expert.... heb je nog voorkeur voor de Tirfor tractel t516 tegen de Tirfor Tractel TU16 ?


Dat vroeg ik mij ook af; wat is het verschil tussen de TU-500 serie en de TU serie.

Zie ook de specs op: http://www.tractel.com/en/series.php?id_serie=47

Afgezien van het eigen gewicht van de spanlier, is er geen verschil in trekkracht of gebruikte kabel. Waarom een TU-500 ipv een TU of andersom?

gr. bram


Simpel :

Afbeelding

Er zal ongetwijfeld ook een prijsverschil zijn.
Als je er echte Tirfor voor een prijsje op de kop kan tikken zou ik ook niet twijfelen, nieuw echter veel te duur voor onze toepassing.
Raaên = disappearing from the grid = remise à zero
Avatar gebruiker
chris-tiaan
 
Berichten: 367
Geregistreerd: vr feb 24, 2012 12:56 pm

Re: mobiele lier (hand / electrisch)

Berichtdoor Trac » zo jan 17, 2016 12:25 pm

chris-tiaan schreef:Simpel :

Afbeelding

Er zal ongetwijfeld ook een prijsverschil zijn.
Als je er echte Tirfor voor een prijsje op de kop kan tikken zou ik ook niet twijfelen, nieuw echter veel te duur voor onze toepassing.


Dan ben ik wel benieuwd naar hun light duty en heavy duty omschrijving. De trekkracht is in beide gevallen gelijk van de modellen in beide series.
Nog niet helemaal duidelijk waar dat light duty en heavy duty zich in vertaalt.

En qua prijs, hoe duur zou ongeveer een nieuwe kosten?
ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...

// 1982 MB 300GD lwb Kastenwagen // 1984 MB 280GE lwb // 1977 Dodge W200
Avatar gebruiker
Trac
 
Berichten: 671
Geregistreerd: wo maart 11, 2009 10:34 am

Re: mobiele lier (hand / electrisch)

Berichtdoor chris-tiaan » zo jan 17, 2016 6:16 pm

Prijs bij benadering excl BTW
T516 : 750 €
TU16 : 1000 €

Beide hebben dezelfde trekkracht, maar de TU is veel robuster (zwaarder) uitgevoerd en beter geschikt voor intensief gebruik.
Raaên = disappearing from the grid = remise à zero
Avatar gebruiker
chris-tiaan
 
Berichten: 367
Geregistreerd: vr feb 24, 2012 12:56 pm

Re: mobiele lier (hand / electrisch)

Berichtdoor prutser » zo jan 17, 2016 9:33 pm

chris-tiaan schreef:Prijs bij benadering excl BTW
T516 : 750 €
TU16 : 1000 €

Beide hebben dezelfde trekkracht, maar de TU is veel robuster (zwaarder) uitgevoerd en beter geschikt voor intensief gebruik.


Voor zulke bedragen kun je ook een mooie elektrische lier kopen!
Mitsubishi Pajero SWB 2,5 TDI '91,31 inch BFG AT KO 2. Sj 410 Q JLX '87,5cm verenlift
LJ80 Q '81 restauratie project
Avatar gebruiker
prutser
Opperspammer
 
Berichten: 5411
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 7:02 am
Woonplaats: Kranenburg,gemeente Bronckhorst.

Re: mobiele lier (hand / electrisch)

Berichtdoor Hiace4x4 » zo jan 17, 2016 9:49 pm

Ja maar je kunt ook Tirfor achtigen (dus niet van Tirfor zelf) kopen voor 250 euro.
En op marktplaats komt er soms wat leuks voorbij.
Op reis geweest met een BJ45 Landcruiser door Azië --> http://www.lovetheworld.nl

1994 Toyota Hi-ace 4x4: projecttopic -> http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=85&t=30325
Avatar gebruiker
Hiace4x4
 
Berichten: 1794
Geregistreerd: di jul 19, 2011 10:01 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: mobiele lier (hand / electrisch)

Berichtdoor Trac » ma jan 18, 2016 12:39 am

chris-tiaan schreef:Prijs bij benadering excl BTW
T516 : 750 €
TU16 : 1000 €

Beide hebben dezelfde trekkracht, maar de TU is veel robuster (zwaarder) uitgevoerd en beter geschikt voor intensief gebruik.


Dank Christiaan voor alle info.

gr. bram
ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...

// 1982 MB 300GD lwb Kastenwagen // 1984 MB 280GE lwb // 1977 Dodge W200
Avatar gebruiker
Trac
 
Berichten: 671
Geregistreerd: wo maart 11, 2009 10:34 am

Re: mobiele lier (hand / electrisch)

Berichtdoor Trac » do jun 16, 2016 11:20 pm

Hiace4x4 schreef:En op marktplaats komt er soms wat leuks voorbij.


Inderdaad, even in de gaten gehouden en een erg nette Tirfor TU 16 met 100m kabel gekocht.
Beetje erg veel kabel, maar inkorten kan altijd nog.

gr. bram
ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...

// 1982 MB 300GD lwb Kastenwagen // 1984 MB 280GE lwb // 1977 Dodge W200
Avatar gebruiker
Trac
 
Berichten: 671
Geregistreerd: wo maart 11, 2009 10:34 am

Re: mobiele lier (hand / electrisch)

Berichtdoor Trac » vr jul 01, 2016 7:48 pm

Recent twee Tirfors gevonden voor een schappelijke prijs en in nette staat.
Voor 4x4 gebruik: zo'n T-35 (TU-32) is toch wel een hele stap lomper en groter dan de TU-16 en behoorlijk zwaar/onhandig voor gebruik onderweg.
Ik denk dat een TU16 / T516 (of zelfs TU 8 / T508) met ca. 20m kabel een goede combi is. Evt. met klapblok.

Tirfor T-35
IMG_1656 (Small).JPG
IMG_1656 (Small).JPG (86.33 KiB) 6256 keer bekeken


Tirfor TU-16
IMG_1420 (Small).JPG
IMG_1420 (Small).JPG (88.84 KiB) 6256 keer bekeken
ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...

// 1982 MB 300GD lwb Kastenwagen // 1984 MB 280GE lwb // 1977 Dodge W200
Avatar gebruiker
Trac
 
Berichten: 671
Geregistreerd: wo maart 11, 2009 10:34 am

Re: mobiele lier (hand / electrisch)

Berichtdoor blackstone » vr jul 01, 2016 8:56 pm

Ik zou voor een pto gaan, op m'n series 3 '88' komt er een
En heb er nu ook eentje voor m'n defender gevonden
Landrover series 3 tropen dak wordt opgebouwd met pto lier
Defender 110 td5 hopenlijk binnekort ook met pto
Avatar gebruiker
blackstone
 
Berichten: 687
Geregistreerd: di dec 25, 2012 7:46 pm
Woonplaats: 300 meter van het randje van tilburg

Re: mobiele lier (hand / electrisch)

Berichtdoor chris-tiaan » zo jul 03, 2016 11:05 am

Trac schreef:Recent twee Tirfors gevonden voor een schappelijke prijs en in nette staat.
Voor 4x4 gebruik: zo'n T-35 (TU-32) is toch wel een hele stap lomper en groter dan de TU-16 en behoorlijk zwaar/onhandig voor gebruik onderweg.
Ik denk dat een TU16 / T516 (of zelfs TU 8 / T508) met ca. 20m kabel een goede combi is. Evt. met klapblok.

Tirfor T-35
IMG_1656 (Small).JPG


Die T-35 lijkt zeer hard op mijn chinese T-max (enfin anderson natuurlijk)
De tirforkabels zelf mag je eigenlijk niet over een klapblok leggen omdat de buigradius meestal te klein is.
Raaên = disappearing from the grid = remise à zero
Avatar gebruiker
chris-tiaan
 
Berichten: 367
Geregistreerd: vr feb 24, 2012 12:56 pm

Re: mobiele lier (hand / electrisch)

Berichtdoor pp110 » zo jul 03, 2016 11:18 am

tja, een lier electrisch/hydrolisch of pto/capstan geniet toch echt wel mijn voorkeur, al is het maar qua ruimte... dit moet je allemaal intern of op dak meezeulen... lier zit gewoon bolt on op je bumper... en is in mijn optiek practischer en minder zweet :-" :mrgreen: en ook nog eens goedkoper :mrgreen:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the ffuuuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

LR 110, 200TDI, Warn 9000XD voor, 10.000lbs ramsey achter; 2"Lift OME
Avatar gebruiker
pp110
 
Berichten: 1913
Geregistreerd: zo mei 04, 2014 12:14 pm
Woonplaats: A'dam

Re: mobiele lier (hand / electrisch)

Berichtdoor Hiace4x4 » zo jul 03, 2016 12:34 pm

Nou ja, een tirfor van marktplaats is denk ik wel de goedkoopste oplossing. Met nieuwprijzen ligt dat anders.

Ik heb nu twee tirfors liggen, nog steeds niet aan toe gekomen om ze uit te proberen. Het zijn originele Tirfors (van het merk). 800kg en 1600kg
Maar ik denk eigenlijk nu al dat ik ze niet graag mee zal nemen. Omdat we juist alle ruimte binnen nodig hebben.
Ja ik heb een bus, maar met jonge kinderen neem je toch wat meer meuk mee.
Op reis geweest met een BJ45 Landcruiser door Azië --> http://www.lovetheworld.nl

1994 Toyota Hi-ace 4x4: projecttopic -> http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=85&t=30325
Avatar gebruiker
Hiace4x4
 
Berichten: 1794
Geregistreerd: di jul 19, 2011 10:01 pm
Woonplaats: Amsterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar • OVERIGE

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.

cron