• Advertisement
Suzi's Place

Rocky 2.8 of een 2.8tdi?

Vragen en antwoorden omtrent de aanschaf van diverse 4x4's en algemene informatie over diverse 4x4 modellen, gebaseerd op de ervaringen van mede-MODDERPOELERS!

Rocky 2.8 of een 2.8tdi?

Berichtdoor GioB » di mei 15, 2018 9:07 am

Hoi

Naar aanleiding van de zoektocht/aankoop van een rocky stel ik me de vraag naar welke motor ik zou gaan?
De gewone 2.8 of de 2.8tdi?

Buiten het pk verschil wat zijn de + en de - punten aan beide motors?

Grtz
GioB

Re: Rocky 2.8 of een 2.8tdi?

Berichtdoor ruysschaerttuur » di mei 15, 2018 1:27 pm

Ik zou toch voor de tdi gaan, die heb ik zelf ook en als je bv op een berg of modderbad rijdt kan je toch goed doorblazen :D
ruysschaerttuur

Berichtdoor pascal10 » zo mei 20, 2018 11:01 am

Maakt elkaar niet heel veel uit.

De gewone heeft iets minder PK maar blijft meestal iets langer vast houden als de turbo uitvoering.

Heb zelf jaren met de gewone gereden en dat is altijd goed gegaan. Had ook nog een TD liggen welke er nu in hangt en dit bevalt ook prima soms net iets meer vermogen. Maar mocht je in toeren terug zakken en de turbo valt weg dan valt die ook in eens dood.

Let op je hebt ze met en zonder distributieriem. Deze dien je toch wel bij te houden en te vervangen optijd. Anders kost het je een motor!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
pascal10
Veelpleger

Berichtdoor Muddy Bandit » ma mei 21, 2018 12:25 am

Uit ervaring weet ik dat een brekende distributieriem van een TDI een paar stoterstangen kost en geen complete motor, want die stangetjes gaan eerder krom als de kleppen en zijn ook gemakkelijk te vervangen... prima spul die Rocky diesels. 8)
Rustig aan.....
ben ik ook de hele dag druk mee...
Muddy Bandit
Mudderator

Berichtdoor pascal10 » di mei 22, 2018 6:04 pm

Muddy Bandit schreef:Uit ervaring weet ik dat een brekende distributieriem van een TDI een paar stoterstangen kost en geen complete motor, want die stangetjes gaan eerder krom als de kleppen en zijn ook gemakkelijk te vervangen... prima spul die Rocky diesels. 8)

Die ervaring heb ik ook maar kan ook wel eens anders uitvallen :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
pascal10
Veelpleger

Keer terug naar • AUTOS