• Advertisement
4WD Magazine

Schotland / Bothy's

De plek waar alles met betrekking tot 4x4 reizen besproken en gedeeld kan worden.
Complete reisverslagen in het album plaatsen s.v.p. en niet bedoeld voor commercieel gebruik!

Schotland / Bothy's

Berichtdoor maurice72 » zo aug 27, 2017 9:48 pm

Wij overwegen een trektocht door schotland. (Alle info welkom) en willen voornamelijk gebruik maken van een tent en/of Bothy' s (eenvoudige huisjes waar je gratis gebruik van mag maken)

Iemand ervaring met het rijden/routes in schotland (geen professioneel georganiseerde ritten)
En tent en Bothy kamperen in schotland.

Tips, Do & don'ts zijn ook welkom.

Bedankt alvast.
Bijlagen
image.jpeg
maurice72

Re: Schotland / Bothy's

Berichtdoor floske » ma aug 28, 2017 8:55 am

Ben er dit jaar geweest, in juni

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 5407ca94b9

Op Orkney heb ik zo'n bothy gehuurd ivm veeeeeeeel regen, (was strroom in, een verwarmingkje en een waterkoker :P), de rest gekampeerd, dikke tip, neem een goede slaapzak mee, als het overdag een graad of 17 is, dan word het 's nachts erg koud.

De NC500 is heel mooi aan de westkust, de oostkust is wat saaier, als ik het nog een keer zou doen, dan zou ik hem andersom rijden denk ik.

Het rijden zelf is prachtig, het is een ontzettend mooi land, en het deel langs de westkust is heel veel enkelbaans weggetjes waar je mooi kan toeren.

gewoon effe googlen, het is sowieso mooi, je kan overal wandelen en er zijn veel dingen te doen en te zien

je mag te voet overal komen zo'n beetje, maar, in tegenstelling tot Engeland mag je NERGENS zomaar met je 4x4 gaan rijden. Dus greenlanen over paadjes etc. is niet toegestaan, hierover kan je bij de scottisch forrestry commission de nodige info vinden http://scotland.forestry.gov.uk/ zij beheren ook een aantal 'natuur' kampeer terreinen, ik ben zelf op Kilvrecht campsite geweest, mooi terrein, midden in een bos. wel toiletten, geen warm water of douches.
floske

Re: Schotland / Bothy's

Berichtdoor maurice72 » ma aug 28, 2017 10:10 am

Aahhh da's pas nuttige informatie. Thanx!!
maurice72

Keer terug naar • TRAVEL