• Advertisement
Euro4x4Parts

Gezins 4x4

Vragen en antwoorden omtrent de aanschaf van diverse 4x4's en 4x4 accessoires en algemene informatie over diverse 4x4 modellen, gebaseerd op de ervaringen van mede-MODDERPOELERS!

Re: Gezins 4x4

Berichtdoor Ranger » di nov 24, 2015 11:59 am

'Genoegen nemen met' was meer t.o.v. een 80 en stond niet voor niks tussen aanhalingstekens; 90's zijn prima!
Pathfinders zijn weer een stuk nieuwer en zitten dan ook weer de nodige toeters en bellen op die stuk kunnen; zullen verder best goed zijn, maar in NL ondervertegenwoordigd.

De Laro TD5 is een eigen motor; lekker smeuïg en goed te tunen.
~ Real trucks have glow plugs :-B ~
Ranger
Site Admin

Berichtdoor Foeke » di nov 24, 2015 12:54 pm

Volmondig Ja.
Ik leen nu vaak de Chevy 7 zits van vrienden. De Polizei is strikt met het vervoeren van kinderen. Je kan niet even rondrijden met een kleine op schoot (Ik voel me niet zo oud, maar kan me nog herinneren dat ik op de hoedenplank sliep #-o ). Dus met 2 kinderzitjes is je achterbak vol. Komen er kinderen spelen, dan komen ze in setjes van twee of drie. Past dan nooit.
Foeke

Berichtdoor g 280 » di nov 24, 2015 11:14 pm

gewoon zoon ford. :-"
Ik heb een f250 in Nl en gaat eigenlijk prima.
En dan heb je gewoon echt ruimte zat :mrgreen:
g 280

Berichtdoor Serge » za maart 05, 2016 11:47 am

Blijven altijd persoonlijke keuzes, maar om een auto te kopen voor andermans kinderen vind ik wel wat bezopen, tenzij je taxichauffeur bent met beroepsdeformatie... Mocht de vraag nog actueel zijn, dan zou ik dat '7 persoons' lekker laten vallen in je zoektocht en gewoon kijken naar een goeie auto. Zoals al opgemerkt kun je net zo makkelijk een paar klapstoeltjes met gordel achteraf inbouwen in de kofferbak. Als je niet van sleutelen houdt, dan zou ik voor iets duits of aziatisch gaan. De Patrol had je al ontdekt en verder zijn de G, Pajero en Landcruisers ook uitermate geschikt voor je houtsprokkelwerk en als gezinswagen. Verder zou je ook nog kunnen kiezen voor een dubbel cabine pick-up, al dan niet met een hardtop, zoals de Hilux, L200, King cab/Navara. En dan heb je nog de 4wd dubbel cabine bussies, die hier wat zeldzamer zijn (afrika export), maar evengoed capabel, zoals de L400 en Hiace. Reken dat Nissan en Mitsubishi over het algemeen als een haartje minder degelijk beschouwd worden dan Mercedes en Toyota. Nissan Mitsu en Merc zitten qua onderdelenprijzen wel gemiddeld op hetzelfde, Toy is hierin verreweg het duurst. Qua aanschafprijs spant de G de kroon op de gebruiktmarkt en ook de 4wd bussies zijn vaak niet goedkoop. Misschien zijn die busjes nog wel het handigst voor je; daar schuif je met gemak een halve schoolklas in :wink:
Serge

Berichtdoor Hiace4x4 » za maart 05, 2016 12:49 pm

Toyota is vooral in Nederland duur qua onderdeel prijzen. In Duitsland vragen ze m.i. nette prijzen.

De 4x4 busjes hoeven niet duur te zijn maar wel wat lastiger te vinden en dan moet je er misschien nog wat aan doen om het netjes te maken.
De mijne was 8 persoons en dan nog enorme bagage ruimte, maar op geel kenteken wel erg duur want zwaar. Voordeel is dat je camper ervan kunt maken maar heb je weer geen 8 persoons geschikt voor kinderen.
Op reis geweest met een BJ45 Landcruiser door Azië --> http://www.lovetheworld.nl

1994 Toyota Hi-ace 4x4: projecttopic -> http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=85&t=30325
Hiace4x4

Berichtdoor Serge » za maart 05, 2016 1:38 pm

@Hiace4x4; dan ben ik wel benieuwd naar wat voorbeelden van leveranciers in D met nette Toyotaonderdelenprijzen.

Schiet me te binnen dat de HZJ75 en vergelijkbare modellen (voorlopers en opvolgers) wel standaard geleverd is met flink veel stoeltjes. Maar voor 7 mille moet je lang schudden voordat je een redelijk exemplaar boven hebt.
Serge

Berichtdoor Red Feroza » zo apr 24, 2016 7:35 am

Mitsubishi Pajero LWB

Weet niet of je nog steeds op zoek bent maar ik heb in het verleden zoiets gehad.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mits ... ousPage=lr
In deze advertentie staat 6 zit plaatsen maar het zijn er 7, compleet met gordels.
Achterste bankjes worden naar de zijkant opgeklapt, houdt je nog een redelijke bagage ruimte over.

Een comfortabele wagen, torsie veren voor, starre as met spiraal veren achter en geveerde voorstoelen.
Rijdt heerlijk, komt goed mee in terrein en als je het onderhoudt normaal bijhoudt, motorisch geen probleem (dat was dus mijn fout ](*,) ](*,) ](*,) )
Reeds er destijds heel Europa mee door met zware aanhangers en in Roemenië heerlijk de bergen in.
De enigste keer dat ik moest stoppen langs de weg was agv een kapotte koelwater slang.

Helaas zijn ze wel roest gevoelig: chassis, bodem, wielkasten.
Red Feroza

Berichtdoor Hiace4x4 » zo apr 24, 2016 8:34 am

Serge schreef:@Hiace4x4; dan ben ik wel benieuwd naar wat voorbeelden van leveranciers in D met nette Toyotaonderdelenprijzen.

Oh ik heb dit bericht niet eerder gelezen.

Wat ik meer bedoelde is dat de Duitse Toyota dealers gewoon de normale prijzen voor de Toyota onderdelen, waar hier in Nederland er gewoon even 40% bovenop gedaan wordt. ](*,)

Feit blijft natuurlijk dat sommige specifieke Toyota onderdelen heel duur kunnen zijn.
Op reis geweest met een BJ45 Landcruiser door Azië --> http://www.lovetheworld.nl

1994 Toyota Hi-ace 4x4: projecttopic -> http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=85&t=30325
Hiace4x4

Berichtdoor Foeke » do feb 08, 2018 2:01 pm

Na 2 jaar stilte (we hadden vlak daarna 2 afgeschreven auto's waardoor het budget voor een 4x4 wegviel) hebben we een Terracan gekocht. Dan maar geen 7 zits.
Nu 5000km en vele tonnen hout verder, zeker tevreden. Simpele degelijke techniek tot zo ver.
We kwamen er snel achter dat de 4wd wel aangaf dat die aan stond, maar het niet daadwerkelijk deed. Bij het testrijden waren de offroad banden genoeg achteraf gezien.

Bleek een kleine fix. Het vacuüm ding dat de bak in 4wd zet moest vervangen. klusje van niets, En nu is de Terry helemaal niet meer te stoppen.
Behalve door uitgesleten tractorsporen. Traktoren hebben blijkbaar een nog veel grotere bodemvrijheid. Heel vreemd.
En met alle 4 de wielen van de grond, kan je weinig.
Verder dus op zijn gemak dwars door het bos, ongeacht hoe nat het is.
Bijlagen
uit de blubber trekken.jpg
vast
Foeke

Berichtdoor Spijker » zo feb 11, 2018 6:23 pm

Nissan Terrano II, 7 zitter. 2.7 is wat betrouwbaarder, de 3.0 komt goed van zijn plek. Goede flex in de achteras en een sper.
Wijsheid komt met de jaren, zeggen ze.
De jaren zijn gekomen maar ik ben nog steeds niet goed wijs.

If it can't go, don't show!
Afbeelding

If you’re too prepared you won’t have any adventure
Spijker

Berichtdoor Foeke » di feb 13, 2018 9:57 am

De 2,7 zit in een slechtere Schadestoffklasse (euro2 tov euro3) wat neerkomt op ongeveer dubbele wegenbelasting. En is de 3.0 de zelfde 3.0 als in een Patrol?
Daar heb ik nou niet zulke goede ervaring mee. Samen met vrij veel anderen.
Die blokken lijken niet gemaakt voor meer dan 150k.
Terracans zie je met erg hoge km standen nog gekeurd te koop.
Van de 2.7 weet ik niets. Al denk ik vaak wel eens dat hoe schadelijker qua fijnstof hoe betrouwbaarder de motor. Wanneer ze in een klasse hoger zaten, had ik daar zeker naar gekeken.
Groot en goedkoop is altijd goed als de de auto een zwaar leven gaat lijden. Tegen een boom aan glijden is een stuk grappiger als het geen fortuin kost.
Foeke

Vorige

Keer terug naar • AANKOOPTIPS & MODELINFORMATIE