• Advertisement
4x4 Service Valkenburg

Troostwijk US-Army veiling

Plaats hier de overige foto’s, filmpjes, links, etc. die je wilt delen met mede-MODDERPOELERS; alles wat raakvlak heeft met 4x4-en mag (met inachtneming van de huisregels natuurlijk!).

Troostwijk US-Army veiling

Berichtdoor Trac » za sep 09, 2017 10:41 pm

Zal hem hier ook even posten:

https://www.troostwijkauctions.com/nl/e ... /01-24881/

Divers US-Army spul.
Enkele (lompe) trucks (Reo etc), Unimogs (U1000, U1700 en S404), antieke Volvo C303?, Chevy pulling truck.
Veel aanhangers.

Ook de nodige elektrische lieren, veel gereedschap, hijsmiddelen, machines en allerhande diversen.

Kijkdag is al geweest, veiling sluit de 12e.

gr. Bram
ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...

// 1982 MB 300GD lwb Kastenwagen // 1984 MB 280GE lwb // 1977 Dodge W200
Trac

Re: Troostwijk US-Army veiling

Berichtdoor Rickerd » zo sep 10, 2017 3:59 pm

Die Volvo is een l3314 geen portaal assen. Wel een sper achterin.
Rickerd

Berichtdoor Rene83 » ma sep 11, 2017 1:36 pm

Let er wel op dat veel nieuw gereedschap, en ook die lieren van valkenpower afkomen, vaak geretourneerd spul. Niet dat het daarom slechter is, maar rechtstreeks bij valkenpower kopen kan nog wel eens goedkoper uitvallen, zeker na het opgeld en als je ook nog eens btw moet af dragen.
Rene83

Berichtdoor pinzi » ma sep 11, 2017 3:28 pm

Rene83 schreef:Let er wel op dat veel nieuw gereedschap, en ook die lieren van valkenpower afkomen, vaak geretourneerd spul. Niet dat het daarom slechter is, maar rechtstreeks bij valkenpower kopen kan nog wel eens goedkoper uitvallen, zeker na het opgeld en als je ook nog eens btw moet af dragen.

Klopt..veel van die dingen worden soms veel duurder verkocht op een veiling dan rechtstreeks in de winkel kopen...opletten is de boodschap :-"
pinzi

Berichtdoor Trac » ma sep 11, 2017 10:09 pm

pinzi schreef:
Rene83 schreef:Let er wel op dat veel nieuw gereedschap, en ook die lieren van valkenpower afkomen, vaak geretourneerd spul. Niet dat het daarom slechter is, maar rechtstreeks bij valkenpower kopen kan nog wel eens goedkoper uitvallen, zeker na het opgeld en als je ook nog eens btw moet af dragen.

Klopt..veel van die dingen worden soms veel duurder verkocht op een veiling dan rechtstreeks in de winkel kopen...opletten is de boodschap :-"

Die Mammuth aanhanger kraantjes is hier een goed voorbeeld van (kavel 749 en 750).

Startbod E 150,- (ex. btw, opgeld en btw over opgeld).
Nieuw zie je ze op internet voor ca. 175,- ex. btw.

Die Unimog radiowagen had ik wel hoger ingeschat, maar meestal gaat het bieden richting het einde v/d veiling nog wel hard.

gr. Bram

Trac

Berichtdoor pinzi » di sep 12, 2017 4:48 am

Je moet het maar eens volgen...soms worden die dingen zelfs niet verkocht en staan ze bij de volgende militaire uitverkoop weer in de catalogus.... :-k
pinzi

Berichtdoor Rene83 » di sep 12, 2017 8:13 am

zit geen 'reserve' prijs op, dus als er op geboden wordt gaat het weg. Staat wel vaak vergelijkbaar spul.
Rene83

Berichtdoor pinzi » di sep 12, 2017 3:26 pm

Rene83 schreef:zit geen 'reserve' prijs op, dus als er op geboden wordt gaat het weg. Staat wel vaak vergelijkbaar spul.

Klopt maar jij weer niet wie er op geboden heeft he :-k
pinzi

Berichtdoor Trac » wo sep 13, 2017 12:09 pm

Gister nog even de laatste minuten van enkele kavels bekeken.

Wel grappig om te zien is dat als er een bod geplaatst wordt, de tijd om te bieden met 5 min wordt verlengd.
Het idee om in de laatste seconde een winnend bod erin te klappen is dus niet meer van toepassing, de tijd begint dan weer op 5 min af te tellen.

gr. Bram

Trac

Berichtdoor Rene83 » wo sep 13, 2017 12:40 pm

Trac schreef:Gister nog even de laatste minuten van enkele kavels bekeken.

Wel grappig om te zien is dat als er een bod geplaatst wordt, de tijd om te bieden met 5 min wordt verlengd.
Het idee om in de laatste seconde een winnend bod erin te klappen is dus niet meer van toepassing, de tijd begint dan weer op 5 min af te tellen.

gr. Bram

klopt.

Bij epic auctions is me op die manier een servicebus door de neus geboord. Kwam er bij mij op te staan dat ik het winnende bod had, en de kavel gesloten was. Ik die ouwe van mij gebeld dat we de bus hadden, check ff naderhand de mail, niks gekregen. Open opnieuw de pagina van Epic, was ie ineens voor 150 meer weggegaan. Erheen gemaild hoe dat kwam, ja, dan zal op het laatst nog wel een hoger bod gedaan zijn. Nee, want bij mij stond dat de kavel gesloten was, heel welles nietus verhaal, maar uiteindelijk geen bus.. Smerige k#t streken zijn dat.
Rene83

Berichtdoor pinzi » wo sep 13, 2017 1:39 pm

Ja en is jullie al opgevallen dat net in die laatste minuten de prijs goed de hoogte in gaat....effin zoals ik al eerder schreef opletten is de boodschap maar heel af en toe kan je een koopje doen....als ze het toelaten tenminste :mrgreen: ](*,)
pinzi

Berichtdoor Trac » wo sep 13, 2017 1:45 pm

pinzi schreef:Ja en is jullie al opgevallen dat net in die laatste minuten de prijs goed de hoogte in gaat....effin zoals ik al eerder schreef opletten is de boodschap maar heel af en toe kan je een koopje doen....als ze het toelaten tenminste :mrgreen: ](*,)

Precies, bij de opening v/d veiling kan je je rijk rekenen.
Ga maar eens beginnen met bieden in het laatste half uur, dan weet je ongeveer wel hoeveel interesse er is.

Een aantal dingen vond ik zeker interessant, maar om nou te zeggen dat je daarmee de klapper van je leven scoort of het echt nu nodig hebt, dat ook weer niet.

gr. Bram

Trac

Keer terug naar • 4x4-DUMP