wanneer begon jou 4x4rus

Plaats hier de overige foto’s, filmpjes, links, etc. die je wilt delen met mede-MODDERPOELERS; alles wat raakvlak heeft met 4x4-en mag (met inachtneming van de huisregels natuurlijk!).

Moderators: Dion, Fourtrak

Re: wanneer begon jou 4x4rus

Berichtdoor Jelmer » za maart 06, 2010 9:10 am

Ik ben besmet geraakt toen m'n vader een nieuwe Lada Niva kocht. Dan gingen we zondags wel eens naar drenthe om over bospaden te rijden. Daarna kocht'ie een gebrukte Patrol LWB 3.3TD geel kenteken van '85. Dat was toen +/-1990 een dijk van een auto natuurlijk! Toen in '93 kocht hij een nieuwe GR. Daarna in '97 een BMW maar het Patrol virus was niet meer terug de dringen! Toen op m'n 17e m'n eerste Patrol gekocht. Daarna nog een stuk of wat gehad en uitgekomen bij de huidige. Foto's ga ik even scannen!
'84 Nissan Patrol 2.8 benzine, Edelbrock carby, Zcar header, SPOA, ARB lockers v+a, 37" Creepy Crawlers, electrische 13.000lbs China lier, PTO unit+Fairey PTO lier.
'83 Datsun Patrol 4.0 benzine
'84 BMW M5
Jelmer
Opperspammer

Berichtdoor EricRR » za maart 06, 2010 1:57 pm

Toen ik 12 was mocht ik voor de eerste mee met mijn neef in zijn 3.3TD patrol naar havelte. Kon toen die nacht niet eens slapen zo zenuwachtig was ik toen haha .. :mrgreen: Toen ben ik nog een paar jaar elk jaar met hem mee geweest daarheen. En toen ik 14 was heeft me pa zijn defender van zijn zaak gebruikt voor het 4x4 en reed ik stiekem wel eens.... Daar is het ook helemaal mis gegaan volgens mij haha !! En toen ik 15 was me eigen Range Rover gekocht die ben ik helemaal gaan restaureren project is nog steeds niet klaar alhoewel het nu het einde wel meer in zicht komt. Toen ik 17 was heeft me pa een Oranje Bobtail gekocht. Daar hebben we nog een aantal jaar mee gereden bij 4x4 het noorden. En nu heb ik mijn eigen auto vorig jaar gekocht en deze klaar gemaakt, ook een RR bobtail.

1 ding weet ik zeker dit virus kom ik nooit meer vanaf.. haha !!
'85 Range Rover classic, 5.0 chevy v8, Bobtail, LPG, Nissan Y60 assen, Standaard sper achter, 37x13.50R15 Maxxis Mudzilla's, Achter 3link Voor 3link met panhard stang
EricRR

Berichtdoor renegade-wr » za maart 06, 2010 5:07 pm

Mijn 4x4 aandoening begon op me 12e op het vmbo, :mrgreen: had toen maar( nu beste kamaraad) die hadde camping bij ons op eiland en hadde een rose sj410 daar hebben we altijd in lopen crossen en zijn vader had suzuki samurai. ( deze heb ik overgekocht) :mrgreen: en nu tja... steeds meer geld opzij leggen :mrgreen: tot volgend jaar@ afgestudeerd. en dan gaat die uit elkaar.. :mrgreen: onderdelen op verlanglijste word steeds meer compleet. :mrgreen:
no loggers no wood!
renegade-wr

Berichtdoor Dion » za maart 06, 2010 5:24 pm

in 2004, het boodschappen wagentje van me moeder (Vitara)

was ook de eerste auto waar ik helemaal zelf in ging rijden na het behalen van me rijbewijs! :mrgreen: :shock:

van daaruit is t langzaam gegroeid,

in 2005 de trailer + SJ413 gekocht, in 2008 de Patrol gekocht :D
AfbeeldingAfbeelding
XJ & Y60
Modderpoel FOTO UPLOADER nieuw adres = http://www.4x4fotos.nl/upload
Dion
Plaatjesmaker

Woonplaats: het vrolijke kedichem, Tevens zijn uw kapotte of overbodige voertuigen hier welkom!

Berichtdoor wimmie » za maart 06, 2010 10:36 pm

is 10 jaar geleden gebeurd in t leger,reed daar in een mercedes-g
, toen ik dienst uit kwam kwam ik er achter besmet te zijn met t 4rus.
eerst een vitara gehad, nu een samurai.
crawling is for baby's
wimmie

Berichtdoor mack trible » zo maart 07, 2010 4:30 pm

Toen ik 19 werd een Feroza waar we 2 verstralers op hebben gezet... Nu doen we steets meer en steets gekkere dingen :twisted:
Een Feroza met een doel, Patrols zoek rijden :smt066
Tevens te gebruiken als: (quote sjaak) Ferozavormig grondanker
mack trible

Berichtdoor Roy B » zo maart 07, 2010 7:15 pm

Bij mij is het zelfs zo erg dat ik er een eigen Blog aan gewijd heb, met als start pagina hoe het allemaal begonnen is voor mij.

http://royb.web-log.nl/land_rover/
Afbeelding

Daily Drive Opel Astra Station type H 1.7CDTI Aug. 2009
Drive Land Rover Ninety RHD 2,5N/A 1984
Roy B

Berichtdoor helemaal_nicole » zo maart 07, 2010 7:23 pm

Roy B schreef:Bij mij is het zelfs zo erg dat ik er een eigen Blog aan gewijd heb, met als start pagina hoe het allemaal begonnen is voor mij.

dat is nog eens creatief :mrgreen:
life is all about fun
helemaal_nicole

Berichtdoor Roy B » ma maart 08, 2010 6:51 pm

helemaal_nicole schreef:
Roy B schreef:Bij mij is het zelfs zo erg dat ik er een eigen Blog aan gewijd heb, met als start pagina hoe het allemaal begonnen is voor mij.

dat is nog eens creatief :mrgreen:

Zat ziek thuis en de verveling sloeg toe. Toen hier maar aan begonnen.
Afbeelding

Daily Drive Opel Astra Station type H 1.7CDTI Aug. 2009
Drive Land Rover Ninety RHD 2,5N/A 1984
Roy B

Berichtdoor Mathieu » di maart 09, 2010 9:43 pm

EricRR schreef:Toen ik 12 was mocht ik voor de eerste mee met mijn neef in zijn 3.3TD patrol naar havelte. Kon toen die nacht niet eens slapen zo zenuwachtig was ik toen haha .. :mrgreen: Toen ben ik nog een paar jaar elk jaar met hem mee geweest daarheen. En toen ik 14 was heeft me pa zijn defender van zijn zaak gebruikt voor het 4x4 en reed ik stiekem wel eens.... Daar is het ook helemaal mis gegaan volgens mij haha !! En toen ik 15 was me eigen Range Rover gekocht die ben ik helemaal gaan restaureren project is nog steeds niet klaar alhoewel het nu het einde wel meer in zicht komt. Toen ik 17 was heeft me pa een Oranje Bobtail gekocht. Daar hebben we nog een aantal jaar mee gereden bij 4x4 het noorden. En nu heb ik mijn eigen auto vorig jaar gekocht en deze klaar gemaakt, ook een RR bobtail.

Waar kom jij vandaan dan? Als ik vragen mag..
Mathieu

Berichtdoor EricRR » di maart 09, 2010 9:51 pm

Mathieu schreef:
EricRR schreef:Toen ik 12 was mocht ik voor de eerste mee met mijn neef in zijn 3.3TD patrol naar havelte. Kon toen die nacht niet eens slapen zo zenuwachtig was ik toen haha .. :mrgreen: Toen ben ik nog een paar jaar elk jaar met hem mee geweest daarheen. En toen ik 14 was heeft me pa zijn defender van zijn zaak gebruikt voor het 4x4 en reed ik stiekem wel eens.... Daar is het ook helemaal mis gegaan volgens mij haha !! En toen ik 15 was me eigen Range Rover gekocht die ben ik helemaal gaan restaureren project is nog steeds niet klaar alhoewel het nu het einde wel meer in zicht komt. Toen ik 17 was heeft me pa een Oranje Bobtail gekocht. Daar hebben we nog een aantal jaar mee gereden bij 4x4 het noorden. En nu heb ik mijn eigen auto vorig jaar gekocht en deze klaar gemaakt, ook een RR bobtail.

Jaha dat had jij wel willen weten hea .. haha :mrgreen: :mrgreen:
Ik uit gerkesklooster klein plaatsje ligt in de buurt van Drachten en Buitenpost enzo. Normaal rij ik altijd bij 4x4 het noorden.

En jij ??
'85 Range Rover classic, 5.0 chevy v8, Bobtail, LPG, Nissan Y60 assen, Standaard sper achter, 37x13.50R15 Maxxis Mudzilla's, Achter 3link Voor 3link met panhard stang
EricRR

Berichtdoor dirolfo » wo maart 10, 2010 4:53 pm

Mijn virus is al lang geleden begonnen. Ergens in Benidorm op Jeep safari toen ik 18 was. Ik had net een mooie fiat uno 75 ie gekocht en was best trots op dit snelheids monster. Tot aan de jeep safari daarna dierect opzoek gegaan naar een sj 413. Een gevonden een lwb, super auto. gerestaureert en volledigover laten spuiten. Na 2 jaar verkocht.
Hierna niet meer te houden een mooie landcruiser 2.4 Td gekocht. super auto.
Deze binnen een jaar weer verkocht en een lange landcruiser PZJ 3.5 d 5 cil. gekocht. Super auto had ik nooit moeten verkopen maar. Had mijn oog laten vallen op een mooie HZJ 73. (half lange landcruiser 4.2D 6 cil.)
Deze auto heb ik zo`n 7 jaar gehad. Jammer dat het grijze kenteken er af ging, anders had ik hem nooit weg gedaan.

Na vele andere auto's vooral snelle audi's gehad te hebben ( quattro natuurlijk S2 en S6 4.2 v8) toch maar weer op zoek naar een 4x4. Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. Div. oltimers gekeken en uiteindelijk bij een Puch-g uitgekomen.

Ik ga even op zoek naar foto"s

Groeten Rolf
dirolfo

Berichtdoor Mathieu » wo maart 10, 2010 7:32 pm

EricRR schreef:
Mathieu schreef:

Jaha dat had jij wel willen weten hea .. haha :mrgreen: :mrgreen:
Ik uit gerkesklooster klein plaatsje ligt in de buurt van Drachten en Buitenpost enzo. Normaal rij ik altijd bij 4x4 het noorden.

En jij ??

Je had zo over havelte. Denk dat moet in buurt wezen.
Hoogeveen ben ik woonachtig.. en nog niet bij 4x4 het noorden :P
Mathieu

Berichtdoor daan » do maart 11, 2010 7:31 pm

Ik toen ik mijn benzine slurpende boot zat was
en ging orienteren naar een andere hobby.... 4x4 dus maar omdat ik ook prive met de auto moest rijden heb ik maar de hele opbrengst in de hobby gegooid
en er een patrol bijgekocht en een ambulancekar en mijn e rijbewijs en nog veel meer om te kunnen goan!!!!
nissan patrol gr 2.8 standaard gebruik
nissan patrol gr 2.8 33ers fedima sirocco 10 cm bodylift open uitlaat warn lier voor de hobby
daan

Berichtdoor obnoxious67 » vr maart 12, 2010 7:54 am

Bij mij is het begonnen in 1987, ik kreeg toen een nieuwe witte Nissan Patrol van de baas, die ik helemaal naar mijn zin mocht laten opleuken (enige voorwaarde was dat het geen kermisauto werd) ik mocht de velgen/banden, bullbar met lampen en sidebars uitzoeken.na 3 jaar moest hij eruit en heb ik hem overgenomen en er nog 4 jaar mee gereden.
Daarna werd ik besmet met het mini virus,dat is ook best ernstig maar toen er kinderen en een hond kwamen,ben ik daar van genezen.we zochten dus wat groters en Ik kocht daarom een Jeep Cherokee (zie profielpagina), dat was dus weer behoorlijk wennen na 5 jaar met diverse mini's te hebben gereden.Als je mini rijdt denkt iedereen voorang op je te hebben want met zo'n klein auto'tje stop je toch wel, maar met de Jeep kreeg je meer voorang(of nam ik :-" ) dan je recht op had.
Ik had toen nog geen internet, en het enige wat ik toen had was 4WD magazine en daar stonden toen advertenties in van JeeBee die ritten/vrij rijden organiseerden en heb daar volop aan mee gedaan.
De Jeep ging stuk en toen heb ik een tijdje in gezinsbakken rondgereden (kinderen hond) maar t virus bleef sluimeren en heb er toen naast mijn alfa 156 een Low budget Feroza bij gekocht, 2 auto's bleek toch iets te veel (lees duur) van het goede en heb toen de alfa maar verkocht (wat niemand begreep want de alfa was 10 jaar jonger en veel mooier) maarja virus hè..........
Afbeelding
obnoxious67

VorigeVolgende

Keer terug naar • 4x4-DUMP