• Advertisement
4WD Magazine

4.16 Tussenbak SJ413

Op zoek naar die bijzondere 4x4 of dat ene onderdeel of accessoire voor je gekoesterde bolide? Vind het hier! Alleen voor niet-commercieel gebruik.

4.16 Tussenbak SJ413

Berichtdoor William Zomer » ma jan 08, 2018 12:17 pm

Ben op zoek naar goede tussenbak voor meer vertraging. 4.16 heeft de voorkeur. Maar 410 mag ook, maar moet dan Vitara difs plaatsen voor hetzelfde effect...toch?
Bied maar aan, eventueel via wjmzomer@gmail.com
Modderen op 2 wielen per motor,
Modderen op 4 wielen per SJ 413
Allebei leuk!
Avatar gebruiker
William Zomer
 
Berichten: 6
Geregistreerd: wo jun 24, 2015 5:45 pm
Woonplaats: Ijsselstein Ut (3402)

Re: 4.16 Tussenbak SJ413

Berichtdoor brammie » di jan 09, 2018 10:43 pm

Wat voor banden maat rijd je dan
Bij 32ers zijn alleen vit diffs al meer dan genoeg.
Met een 410 erbij is dat echt overkill
http://www.roninwarriors.nl
HET suzukiforum waar je niet bij wilt horen.
Avatar gebruiker
brammie
Veelpleger
 
Berichten: 4486
Geregistreerd: di jul 22, 2008 10:13 pm
Woonplaats: langweer

Re: 4.16 Tussenbak SJ413

Berichtdoor dick » wo jan 10, 2018 7:05 am

Autobedrijf schoonhoven in hulshorst heeft nog vitara diffs liggen eventueel
D'N AERDVRUTTER
Sj413v 86
Sj413k 85
Sj410v 87
Avatar gebruiker
dick
Veelpleger
 
Berichten: 3357
Geregistreerd: zo jan 02, 2011 3:14 pm
Woonplaats: wijhe

Re: 4.16 Tussenbak SJ413

Berichtdoor Thoontjepower » vr jan 12, 2018 10:11 pm

@Brammie

4.16 of 410 tussenbak met vitara diffs scheelt niet veel toch?

Misschien is enkel vit diffs of 410 genoeg...

Hij rijdt op 31" is ook nog straat auto
Half gas is geen gas!
Avatar gebruiker
Thoontjepower
 
Berichten: 116
Geregistreerd: zo jan 08, 2017 12:49 pm
Woonplaats: ijsselstein

Re: 4.16 Tussenbak SJ413

Berichtdoor dick » vr jan 12, 2018 10:34 pm

Als t blokje nog fit is dan red je t met 410 vertraging wel op de weg,alleen met tegenwind zal de 5 niet echt gaan.

In t terrein als je gas geeft is een 410 ook wel te doen.

Als je echt rustig wilt op koppel dan is een 416 toffer.

Maar een 416 kost 450+

410 met schakelaar 225+

410 zonder 125

Vit diffs denk ron d de 300 schat ik voor beide,en redelijk veel werk met afstellen etc

Op een 410 zonder schakelaar past alleen sj of spaanse aandrijfassen,voor japanse ben je adapters nodig want dan zijn de flensen te klein en die zijn niet verwisselbaar.

Ik he b wel een 410 liggen zonder schakelaar,al aangepast voor dikke aandrijfassen past zo op een 413,of spaanse sam.
Met handremtrommel,zit een nieuwe lager in in perfecte staat zonder gekke geluiden etc.

Kan via de drekdag of anders opsturen.

Als dat niet gaat kun je er altijd nog vit diffs bij doen

Want een 416 zal 2e hands tegenvallen om te vinden en nieuw geen idee wat ie dan kosten gaat.
D'N AERDVRUTTER
Sj413v 86
Sj413k 85
Sj410v 87
Avatar gebruiker
dick
Veelpleger
 
Berichten: 3357
Geregistreerd: zo jan 02, 2011 3:14 pm
Woonplaats: wijhe

Re: 4.16 Tussenbak SJ413

Berichtdoor dick » vr jan 12, 2018 10:38 pm

:mrgreen: Owja de kilometer teller klopt ook niet echt meer,maar das ff wenne.

Maar dat zal met deze 31ers ook al wel niet meer zuiver wezen
D'N AERDVRUTTER
Sj413v 86
Sj413k 85
Sj410v 87
Avatar gebruiker
dick
Veelpleger
 
Berichten: 3357
Geregistreerd: zo jan 02, 2011 3:14 pm
Woonplaats: wijhe

Re: 4.16 Tussenbak SJ413

Berichtdoor Wouter hoeks » vr jan 12, 2018 11:27 pm

Als je vitara diff zoekt. Heb nog een voor en achter liggen
Wouter hoeks
 
Berichten: 140
Geregistreerd: zo jul 20, 2014 10:18 pm
Woonplaats: Bergeijk

Re: 4.16 Tussenbak SJ413

Berichtdoor suki60 » za jan 13, 2018 7:43 am

Ge kunt wel maar alleen de voorste vitara diff,s gebruiken.Dus ge hebt er 2 nodig van 2 vitara,s met de zelfde verhouding natuurlijk.Want de achterste zijn veel groter en passen niet in een Sam as.En dan is er nog de juiste verhouding te kunnen vinden natuurlijk.Want als ge alleen maar vitara diff,s in uwe assen wilt zetten dan vindt ik de 5.12 diff,s veel te kort voor maar 31 inch banden.Want dat geeft een 37 procent kortere overbrenging tegen over de orginele Sam diff.En voor een 31 inch band is maar een 16 procent kortere overbrenging nodig.Dit gerekend als ge nog goed er mee op de weg wilt kunnen rijden.
suki60
 
Berichten: 389
Geregistreerd: di sep 30, 2008 3:39 pm

Re: 4.16 Tussenbak SJ413

Berichtdoor brammie » ma jan 15, 2018 10:15 am

Nou met kleine 32ers zijn 5.125 diffs perfect hoor
Dan heb je eindelijk weer kracht in de 5 bedoel je zeker
Ik heb jaren op 5.125 diffs gereden met 235 85 16 bfg banden
En dat is nog geen 32 inch
Helemaal super
Briljante verhoudingen
En je kan gewoon 120 rijden op de weg
Kan geen 410 bak tegenop
http://www.roninwarriors.nl
HET suzukiforum waar je niet bij wilt horen.
Avatar gebruiker
brammie
Veelpleger
 
Berichten: 4486
Geregistreerd: di jul 22, 2008 10:13 pm
Woonplaats: langweer

Re: 4.16 Tussenbak SJ413

Berichtdoor Monster » di jan 16, 2018 2:56 pm

Ik heb nog een 6.1 tussenbak liggen... 8-[
Afbeelding
Let maar niet op mij, ik kraam altijd minimaal 97% onzin uit !!!
Avatar gebruiker
Monster
Legende
 
Berichten: 20426
Geregistreerd: zo feb 21, 2010 9:40 pm
Woonplaats: 't pitoreske Sint Oedenrode

Re: 4.16 Tussenbak SJ413

Berichtdoor William Zomer » di jan 16, 2018 5:05 pm

Monster schreef:Ik heb nog een 6.1 tussenbak liggen... 8-[

Dat is wel heel traag denk ik. Moet waarschijnlijk meer aanpassen dan?
Laatst bijgewerkt door William Zomer op di jan 16, 2018 5:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Modderen op 2 wielen per motor,
Modderen op 4 wielen per SJ 413
Allebei leuk!
Avatar gebruiker
William Zomer
 
Berichten: 6
Geregistreerd: wo jun 24, 2015 5:45 pm
Woonplaats: Ijsselstein Ut (3402)

Re: 4.16 Tussenbak SJ413

Berichtdoor William Zomer » di jan 16, 2018 5:07 pm

dick schreef:Als t blokje nog fit is dan red je t met 410 vertraging wel op de weg,alleen met tegenwind zal de 5 niet echt gaan.

In t terrein als je gas geeft is een 410 ook wel te doen.

Als je echt rustig wilt op koppel dan is een 416 toffer.

Maar een 416 kost 450+

410 met schakelaar 225+

410 zonder 125

Vit diffs denk ron d de 300 schat ik voor beide,en redelijk veel werk met afstellen etc

Op een 410 zonder schakelaar past alleen sj of spaanse aandrijfassen,voor japanse ben je adapters nodig want dan zijn de flensen te klein en die zijn niet verwisselbaar.

Ik he b wel een 410 liggen zonder schakelaar,al aangepast voor dikke aandrijfassen past zo op een 413,of spaanse sam.
Met handremtrommel,zit een nieuwe lager in in perfecte staat zonder gekke geluiden etc.

Kan via de drekdag of anders opsturen.

Als dat niet gaat kun je er altijd nog vit diffs bij doen

Want een 416 zal 2e hands tegenvallen om te vinden en nieuw geen idee wat ie dan kosten gaat.

Dag Dick, wat vraag je ervoor? 125 euro? Ben er op de Drekdag dus kunnen we eventueel oversteken. :D
Modderen op 2 wielen per motor,
Modderen op 4 wielen per SJ 413
Allebei leuk!
Avatar gebruiker
William Zomer
 
Berichten: 6
Geregistreerd: wo jun 24, 2015 5:45 pm
Woonplaats: Ijsselstein Ut (3402)


Keer terug naar • GEZOCHT

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.