• Advertisement
4x4 Haarlemmermeer

Nieuweling!

Stel hier jezelf en je auto(s) voor, het liefst met foto's natuurlijk. Leuk voor alle MODDERPOELERS!

Nieuweling!

Berichtdoor Jurriaan » do maart 08, 2018 1:01 pm

Ik wou me graag even voorstellen! Mijn naam is Jurriaan en ik woon in Purmerend en ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Samurai!!
Toen ik een jaar of 13 was, was ik met mijn ouders en zusje op vakantie in Turkije. Ik was daar toen jarig en ik wou heel graag op jeep safari. En dat hebben we toen gedaan. m'n pa achter het stuur en met een hele kolone samurai's het binnenland door. Ik vond dat natuurlijk schitterend.

Nadat ik m'n rijbewijs haalde wilde ik een Samurai, dus die ouwe en ik op pad. En als de zorgzame verstandige vent die hij is raadde hij mij keer op keer af niet m'n zuurverdiende/gespaarde centen in dat onhandige stuiterende autootje te steken. En ik luisterde natuurlijk. Het resultaat was natuurlijk wel dat ik elke auto sindsdien aan bonken heb gereden omdat ik het gewoon leuker vind om niet op asfalt te rijden. Elke keer als ik dan weer op zoek ging naar een nieuw barrel keek ik toch even of er nog leuke 4x4 wagens te vinden waren, sprak mezelf vermanend tegen, en kocht iets "verstandigs" om het vervolgens weer te verwoesten.

Dus nu eindelijk, 14 jaar na dato, is de cyclus doorbroken! Ik heb teveel betaald voor een auto in waarschijnlijk te slechte staat. maar werkelijk elke keer als ik erin stap grijns ik van oor tot oor.
Op de een of andere manier kwam ik erg vaak op dit forum terecht met m'n zoektochten over het internet, dus het leek me dan ook meer dan logisch om me aan te melden en me voor te stellen want ik weet zeker dat ik jullie hulp nodig ga hebben met al m'n vragen.

20180307_171400 (Small).jpg
20180307_171400 (Small).jpg (214.08 KiB) 735 keer bekeken

20180307_171410 (Small).jpg
20180307_171410 (Small).jpg (244.75 KiB) 735 keer bekeken

20180307_173908 (Small).jpg
20180307_173908 (Small).jpg (174.1 KiB) 735 keer bekeken

Volgens de Papieren is het een Suzuki Rhino uit 1990, Waneer is een Samurai een Rhino uitvoering?
De vorige eigenaar vertelde mij dat dit er een was uit Japan, uit jullie verhalen heb ik kunnen opmaken dat deze minder roesten, desondanks is het plaatwerk op veel plaatsen in krokante staat. Hoe weet je of ie echt uit Japan komt?
Ook is er een Weber Carburateur op gezet, Ik heb begrepen dat dit een redelijke upgrade is. Ik vind de motor echter erg rauw klinken en draait veel toeren stationair. Is dit een effect van de Weber?
Ik zag dat er een webshop was vanuit Rotterdam die vrijwel alles heeft aan vervangend plaatwerk voor oa Samurai's. Is het verstandiger om de panelen gewoon lekker te vervangen? of is het de moeite om overal stukkies blik tussen te bakken?
Er is nu een hardtop op geschroefd. ik wil er heel graag weer een cabrio van maken. Is er nog iemand met een softtop in de aanbieding?

Dit waren even de vragen waar ik het dringendst mee zat. Ik kijk ernaar uit om er een mooi klein monstertje van te maken.

Jur
Jurriaan

Re: Nieuweling!

Berichtdoor Rickerd » do maart 08, 2018 1:09 pm

Hey jur welkom!
En lekker dicht in de buurt! (Katwoude)
Rickerd
Veelpleger

Berichtdoor Ranger » do maart 08, 2018 1:15 pm

Goed verhaal; mooie binnenkomer en heel herkenbaar :lol:

Begonnen de chassisnummers van de Japanners niet met 'JSA' of zoiets :-k ? Ongetwijfeld dat de Suzuki kenners je meer kunnen vertellen!

Welkom hier iig en have fun!
~ In rust we trust 8) ~
Ranger
Site Admin

Berichtdoor Hiace4x4 » do maart 08, 2018 1:31 pm

Welkom.

Chassis nummer moet met een J beginnen als hij uit Japan komt.
Op reis geweest met een BJ45 Landcruiser door Azië --> http://www.lovetheworld.nl

1994 Toyota Hi-ace 4x4: projecttopic -> http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=85&t=30325
Hiace4x4

Berichtdoor Jurriaan » do maart 08, 2018 1:37 pm

Die begint inderdaad met een J!
weer een mysterie minder. bedankt!
Jurriaan

Berichtdoor opaJan » do maart 08, 2018 5:21 pm

roest is bij een sam standaard maar lol en fun in modder ook :D
opaJan

Berichtdoor Muddy Bandit » do maart 08, 2018 8:16 pm

Welkom met deze perfecte binnenkomer. =D>

JSA is inderdaad japans, VSE is spaans... wel even goed op letten als je eens technische onderdelen moet bestellen, niet alles is onderling uitwisselbaar.
De Rhino-uitvoering was niets meer als een leuk stripingsetje op de zijkanten en een Rhino-reservewielhoes, destijds heeft Zuzuki/Nimag het wereldnatuurfonds een beetje gesponsord om de neushoorns in de wereld te beschermen tegen de stroperij.
Maar daarvan is op jou zuuk al niets meer te inden.

En een Weber hoeft niet rauw te klinken, vaak een kwestie van ontsteking en carburateur goed af stellen.

Wat plaatwerk betreft: het merendeel is gebout en geschroefd, dus gemakkelijker om te vervangen als te repareren.
De achterschermen zijn wel gelast, dus daar kom je zondermeer aan het lassen... even kijken wat handiger is, inzetplaatwerk of complete scherm vervangen.
Bodem en wielkassen achter idem.
En als de dorpels krokant zijn gewoon een stuk koker van 100x100x4 over de volle lengte in lassen, hiervoor geen vervangend plaatwerk nemen.

Soft topjes zijn nog steeds nieuw voor niet al te grote bedragen te verkrijgen.
Maar kijk eerst eens of de bevestigingen nog op de auto zitten: strip boven de voorruit, 2 strips aan de zijkant van de "rolbeugel", serie drukknopen op de achterschermen en achterklep, en de beugel + scharnieren voor het achterdeel van de softtop.
Al deze dingen zijn nu niet zichtbaar, ze worden afgedekt door de polyester kap.
Rustig aan.....
ben ik ook de hele dag druk mee...
Muddy Bandit
Mudderator

Berichtdoor Marcel. » do maart 08, 2018 8:39 pm

:D Welkom, Samurai: altijd goed.
Marcel.

Berichtdoor HeavyMetalTop » zo maart 11, 2018 7:52 pm

Welkom samurai rijder.

Rij er zelf ook al jaren mee.
Veel lol mee.

Have fun ! 8)
Doe maar gek dan doen we al normaal genoeg :-)
HeavyMetalTop

Berichtdoor Euro4x4Parts » vr apr 13, 2018 2:54 pm

Welkom hier !!
Actief forumlid en/of donateur ?? Vraag me om de 10 % korting op het hele assortiment, bovenop de prijzen vermeld op de website dus !
http://www.euro4x4parts.com/parts/
Euro4x4Parts
Adverteerder

Keer terug naar • VOORSTELLEN