• Advertisement
4WD Magazine

Bullbar problemen Feroza

Accessoires, carrosserie, chassis, overige aanpassingen en al het andere dat niet in de subfora hierboven te vangen is.

Bullbar problemen Feroza

Berichtdoor RobertZ » wo feb 08, 2017 7:21 pm

Deze week heb ik een bullbar voor mijn Feroza uit '92 gekocht. Blijkt dat ding niet te passen. De bumper komt te ver naar voren.
Nou is de oplossing natuurlijk heel simpel: of ik slijp een stuk van de bumper af en verplaats de bumper een stuk naar achteren, of ik verbouw de montage punten van de bullbar.
Nou heb ik nog niet zo veel ervaring met dit soort werk, eigenlijk geen. En aangezien ik geen zin heb om straks op de snelweg over mijn eigen bumper en/of bullbar heen te rijden ben ik toch op zoek naar wat tips.
Ben ik gewoon compleet scheel en zou de bullbar gewoon moeten passen?
Wat kan ik het best verbouwen, de bullbar of de bumper, en hoe?

Groet, Robert
RobertZ

Re: Bullbar problemen Feroza

Berichtdoor Hiace4x4 » wo feb 08, 2017 8:03 pm

Ik denk dat foto's gaan helpen.
Op reis geweest met een BJ45 Landcruiser door Azië --> http://www.lovetheworld.nl

1994 Toyota Hi-ace 4x4: projecttopic -> http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=85&t=30325
Hiace4x4

Berichtdoor pascal » wo feb 08, 2017 10:05 pm

Antwoord is heel simpel.

Je heb een bullbar gekocht voor het oude type feroza. Die hadden smallere bumpers.
Vermaken is mogelijk maar let wel dat het dan lelijk ver naar voren gaat staan.
Tundra 4wd 4.7ltr iforce doublecab limited full black
Tundra 2wd 4.7ltr extended cab sr5
Galloper 2.5td 4zits op 35 inch mickeys baja belted claws
Lada niva 4x4 1.7i
pascal
Opperspammer

Berichtdoor zwaailicht » wo feb 08, 2017 10:27 pm

Twee opties :

1) ik heb nog een bullbar liggen van een 92 Feroza. Is eigenlijk verkocht maar ik hoor niets van de koper.

Afbeelding

2) Mikey hier een bericht sturen, die maakt er wel zeker wat moois van. Hier was hij bezig met het verbouwen van mijn bumper om er een lier op te plaatsten

Afbeelding
zwaailicht

Berichtdoor RobertZ » do feb 09, 2017 9:35 pm

Bedankt allen voor het meedenken.

@Pascal
Dat verklaart het, niet bij stilgestaan bij de aankoop. Volgende keer toch maar eerst passen. Ik vindt het niet lelijk staan toen ik hem "droog" aan de auto hing.

@Zwaailicht
Bedankt voor het aanbod maar ik ga eerst eens proberen of ik deze er op kan krijgen. Mocht het niet lukken dan hoor je misschien nog van me.
Je optie 2 helpt mij wel herinneren dat ik nog een monteur ken (volgende keer toch even wat beter nadenken voordat ik een topic start) ik zal hem eerst eens vragen om te kijken of hij dat ding kan verbouwen.
RobertZ

Keer terug naar • OVERIGE