• Advertisement
ALLETOUW.NL

Afzetunit bouwen

Accessoires, carrosserie, chassis, overige aanpassingen en al het andere dat niet in de subfora hierboven te vangen is.

Moderators: Dion, Muddy Bandit

Afzetunit bouwen

Berichtdoor u1000 power » vr jun 07, 2013 7:28 pm

Omdat gebruikte afzetunits niet op mijn Landcruiser passen, wil ik (op termijn) zelf een unit fabriceren. Ik ga eerst op mijn gemakje wat tekenen en meten en flink nadenken hoe ik het dan precies zou willen.
Ik denk dat ik een aluminium frame van hoeklijnen laat lassen, om daar sandwichpanelen tegen aan te nagelen. Redelijk eenvoudig denk ik en gelijk isolerend. Het liefst zou ik er één maken met een hefdak, om de hoogte beperkt te houden. Een hefdak wat in het geheel omhoog komt lijkt me wel wat, hoeveel duurder zou dit zijn dan een hefdak dat maar aan één kant omhoog komt?
Uiteraard moeten er ook wat ramen, een deur en wat ventilatieluiken in komen.
Heeft iemand ervaring met het zelf bouwen van een unit of met het kopen van losse onderdelen als deuren, ramen etc? Waar kan je dit spul bijvoorbeeld verkrijgen? Als ik wat op internet zoekt kom je meestal bij camperbouwers uit die hele units maken, en dat was nou net niet mijn bedoeling.
En hoe ver mag zo'n unit buiten de bak uitsteken?

Als iemand ervaring en/of tips heeft hoor ik ze uiteraard graag!
u1000 power

Re: Afzetunit bouwen

Berichtdoor leon sj413 » vr jun 07, 2013 7:48 pm

voor de max maten buiten je voertuig miss een mailtje naar de rdw sturen?

kan je geen oude op/afzetbak of een kleine sleurhut kopen, heb je iig al ramen e.d. :-k
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
leon sj413
Veelpleger

Keer terug naar • OVERIGE