• Advertisement
Suzi's Place

ervaringen fosco legerverf.

Accessoires, carrosserie, chassis, overige aanpassingen en al het andere dat niet in de subfora hierboven te vangen is.

ervaringen fosco legerverf.

Berichtdoor Jvg » za aug 19, 2017 9:27 am

Hallo,

Ik ben bezig met mijn wagen op te lassen en wil hem voorlopig in een egaal kleurke zetten.
Om zo een jaartje te rijden en dan te kijken wat ik er verder mee ga doen.

Mijn oog viel op Fosco army paint.
Goedkoop en zou zeer goede eigenschappen hebben.
Mijn voorkeur gaat naar de zandkleurige variant maar dan zit ik met 400 ml spuitbussen te kijken.

Dan denk ik er aan om de hardtop met Bedliner zwart te spuiten, ervaringen hier en eventuele nadelen graag.
Dus alle ervaringen die gedeeld willen worden, foto's, andere opties, noem maar op.

Mijn scout en ik zullen jullie dankbaar zijn.

MVGrt
Jvg

Re: ervaringen fosco legerverf.

Berichtdoor deBaardige » ma sep 11, 2017 4:04 pm

Hey,

ik denk/vindt dat de fosco legerverf best standaard spul is (heb het vaker gebruikt voor kleiner spul nooit voor auto's) maar dan zou ik wel eerst een goede primer/grondlak spuiten.
wat ik bij mijn 4x4's gebruikt heb op aanraden van de keep them rolling (ww2 voetuigen club) is Fosfocoat lijkst op fosco is het niet :lol: , spul verwerkt zich goed en heeft goed hechteigenschappen als het eenmaal uitgehard is droogt redelijk snel en is mat van zijn eigen.
Je kan het makkelijk verdunnen met thinner en spuiten of onverdund rollen of met de kwast.
Je kan het bij de meeste verfboeren laten mengen kost niet zo heul veel en is in alle ralkleuren te krijgen.
!!wel spuitmasker gebruiken en in spuitcabine of goed geventileerde ruimte als men doet spuiten!!

En als bedliner werkt Hippoliner erg goed (vindt ik) ik heb het in mijn laadbakje en bodemplaat zitten spul is hard als beton en blijft goed zitten!

het is maar een idee, wat je ook pakt om hem te spuiten/verven ik raad wel aan om het in 1 keer goed te doen, want ik heb mijn taft nu met de kwast gedaan en delen gespoten ik dacht da's mooi voor de legerlook maar had achteraf toch liever helemaal gespoten :oops: .
Taft F20 '1980 1600 - Tips en trucs welkom!
deBaardige

Keer terug naar • OVERIGE