• Advertisement
Euro4x4Parts

stuurdemper samurai en vitara stuurbekrachtiging.

Veren, sturen, remmen & wielen

stuurdemper samurai en vitara stuurbekrachtiging.

Berichtdoor Tijnvissers » di nov 20, 2018 10:47 am

hoi hoi,

Ik heb een samurai als hobbywagen , nu zou ik graag stuurbekrachtiging op mijn samurai willen dus heb ik een stuurhuis van een vitara aangeschaft.
Ik heb hem er al helemaal op zitten maar nu zit ik met 3 dingen waar ik niet helemaal zeker over ben.

-onder de samurai zit een stuurdemper die bevestigd zit aan het pitman armpje, echter is de pitman arm van het vitara stuurhuis breder waardoor de steun van de stuurdemper niet meer past. Nu vroeg ik mij af of die stuurdemper nog wel nodig is met stuurbekrachtiging ?

-Ik heb nog geen poulie voor op me blok om de servo pomp aan te drijven , iemand een idee welke past zonder grote aanpassingen.

-Ik heb aan de zeikant van mijn blok gewoon 2 gaten zitten waar al draad in zit getapt , hier past toch gewoon de servo steun van de vitara precies op ?

groetjes
Tijnvissers

Re: stuurdemper samurai en vitara stuurbekrachtiging.

Berichtdoor leon sj413 » zo nov 25, 2018 11:33 am

heb een spaanse lwb gehad en die had standaard stuurbekrachtiging en geen stuurdemper, denk dat het elkaar tegenwerkt
Afbeelding
leon sj413
Veelpleger

Berichtdoor brammie » zo nov 25, 2018 11:55 am

Suzukioffroad.nl verkoopt adaptersets om je servo op het blok te zetten.
Heeft ook vast een oplossing voor de poelie
Stuurdemper tussen as en spoorstang zetten
Werkt elkaar niet tegen
De ene stuurt
De ander vangt klappen op
http://www.roninwarriors.nl
HET suzukiforum waar je niet bij wilt horen.
brammie
Veelpleger

Berichtdoor Tijnvissers » di nov 27, 2018 10:50 pm

bedankt voor de reacties,

-pasplaat voor de servo is inmiddels besteld.
-stuurdemper zit ondertussen ook op het vitara pitman armpje , heb de steun hiervoor iets aangepast.
-ondertussen heb ik ook de multipoulie er op zitten voor de servo, hiervoor heb ik een dubbele multiepoelie onder op de blok van een vitara afgetrokken en de gaten op de juiste plek geboord, de vitara is 5 gats en de samurai 4 gats. Ook had mijn samurai een v-riem en de vitara een multiriem. dus ook gelijk de poulie van de waterpomp van de vitara afgehaald en op de samurai gezet, dit past gelukkig zonder enige aanpassingen. Verder zat er geen dynamo meer op de vitara van de sloop dus had ik hier geen poulie voor kunnen vinden. Gelukkig hadden ze bij K&K in Eindhoven voor mij nog de juiste poulie liggen.

Nu moet ik dus alleen nog de pasplaat van de servo monteren als ik die binnen heb , en de servo met de juiste lengte multiriem.

groetjes.
Tijnvissers

Keer terug naar • ONDERSTEL