• Advertisement
Suzi's Place

LJ80 snaarstrak sturen.

Veren, sturen, remmen & wielen

Re: LJ80 snaarstrak sturen.

Berichtdoor The Downloader » za feb 17, 2018 7:46 pm

Zo te horen ben je goed bezig. Heb je al eens wat foto's geplaatst? ben wel benieuwd.
Suzuki SJ413 Cabrio Bj '87
The Downloader

Berichtdoor LJ Job » ma maart 05, 2018 2:08 am

We krijgen de gele LJ80 zelfs op tv; RTL 4 "Plezier en passie" kwam bij ons langs in het kader van het 100 jarig bestaan van ons bedrijf.
De LJ is uitgerust met 2 koffieautomaten en staat bij de ingang van de winkel. Het is onderhand het speeltje van Tiel geworden, een rijdende koffieautomaat.
Kinderen willen achter het stuur zitten, ouders maken foto's. We lenen 'm uit aan alle festivals en fundraising acties in de regio. Alles (ook de koffie) pro deo.
Alvast hier een (matige) foto van de gele LJ80F8 "Beach Babe" tijdens fundraising Toon Hermans Huis feb.2018. Komen nog wel betere.
Afbeelding
En de groene LJ80F10 "Beach Boy" :
Afbeelding
LJ Job

Berichtdoor LJ Job » di apr 10, 2018 10:47 pm

Wat betreft de 'rechtuitstand' op de snelweg; het zat me niet lekker. Ook niet dat er iets 'rammel' op de wielen zat, rechts meer dan links. Dat zouden de kingpin lagers wel eens kunnen zijn, immers 1 kingpin was slecht, heb ik vervangen en de vulplaatjes er ook al uit gehaald.
Lagers vervangen was een hele ervaring! Maaaar.. hard nodig! De originele lagers (38 jaar oud) zaten er nog in en wensten er nog heel lang in te blijven. In de geharde lagerschalen zag ik duidelijk de deuken van de tonlagers zitten, dus de 'rechtuitstand' was goed te verklaren... Met een gezond portie geweld vertrokken de 4 lagers naar de prullenbak. Weer opnieuw afstellen, afdichten. Maar ook gelijk de knucklehead ontroesten en polijsten. Nieuwe vuilrubbers, viltringen en nog veel meer.
Een flinke klus. Met het oog op de aanstaande keuring; ook de tierods wielen schoonmaken en opnieuw vullen met vet.
En dus een scherp en met een pink sturende LJ. Misschien dat de andere kogelkoppelingen nog een verbetering opleveren, maar van de 2 LJ's is dit de best sturende. En heel rap. Er wordt wel gezegd dat het rijplezier evenredig is aan het aantal CC's, maar dat zie ik anders met deze LJ. Licht en scherp rijdend, massa's grip met deze banden en slechts 740 kg. Ga ik de 4wd veel gebruiken? Denk het niet, heerlijk zo'n driftend achterkantje.
LJ Job

Vorige

Keer terug naar • ONDERSTEL