• Advertisement
Euro4x4Parts

U bouten

Motor, bakken, diff's & assen

Moderators: Dion, Muddy Bandit

U bouten

Berichtdoor Jelmer » zo jul 04, 2010 3:34 pm

Waar kan ik online nieuwe U bouten bestellen?
'84 Patrol 2.8i
'84 BMW 538i-24v
'76 BMW 528
Jelmer
Veelpleger

Re: U bouten

Berichtdoor renegade-wr » zo jul 04, 2010 3:45 pm

je bedoelt veerstroppen:)

kijk effe op

http://www.eeltink.nl/veerstroppen.htm

en hoe je moet meten

http://www.eeltink.nl/meetinstructie.htm
De enige echte Officially Licensed Tree Hugger :mrgreen:
renegade-wr
Veelpleger

Berichtdoor Rob D22 » zo jul 04, 2010 6:27 pm

Ja, Eeltink in Heemskerk. Daar heb ik mijn extra lange veerstroppen ook vandaan. Ze hadden het binnen een dag gemaakt. =D>
Rob D22

Berichtdoor ToyRoverlander » zo jul 04, 2010 9:33 pm

Ik had ook bij Eeltink geinformeerd. Reteduur en na een paar mails kreeg ik geeneens antwoord meer. En nee ik heb niks fouts gezegd :roll:

Ik kreeg een prijsopgave van 83euro voor 3 veerstroppen :shock: . Ja sorry hoor maar dat gaat me toch echt wat te ver.

Ik heb met een beetje verbuigwerk in totaal niks uitgegeven nu.

Wat moet je hebben? Welke maten? Wellicht dat er al iets is wat je als uitgangspunt kan gebruiken.
112" Toy-Rover,3.4D turbo intercooler,4:1 Orion ,dual E-locked LC80 assen,SOA, RUF,63" chevy achterveren, 5125 14" Bilsteins,35"MTZ,PAS,Highsteer,alu rad,elec fans.
ToyRoverlander
Leafspring Wizard

Berichtdoor renegade-wr » ma jul 05, 2010 8:17 am

zelf veerstroppen maken is vragen om ongelukken!!
renegade-wr
Veelpleger

Berichtdoor Roy B » ma jul 05, 2010 11:33 am

renegade-wr schreef:zelf veerstroppen maken is vragen om ongelukken!!

Koos zegt toch ook niet dat hij ze zelf gemaakt heeft. En waarom zou zelf veerstroppen maken om problemen vragen? Als je ze gewoon goed maakt, maakt het niet uit of ze besteld of zelf gemaakt zijn. Natuurlijk moet je geen draaidstangen pakken en die buigen want dat werkt niet en breekt gegarandeerd. Maar zelf een stuk rond pakken en daar draad op snijden. Warm stoken en op een mal buigen zie ik geen problemen in. Door het warm stoken blijven de structuur van het staal het zelfde en wordt dus niet slapper. Zou je hem snel afkoelen door bijv. water zou het materiaal nog harder worden en dus meer moeten kunnen hebben.
Groeten,

Roy

Afbeelding

i rather push my land rover than driving a jeep
Roy B
Opperspammer

Berichtdoor renegade-wr » ma jul 05, 2010 11:48 am

ik snap wat je bedoelt roy, maar ze zijn niet voor niks zo duur die stropen en ik vind het overigens wel mee vallen de prijs.Bij hun heb je betere kwaliteit en garantie ;) en die stroppen zij berekend op die krachten ;) staal keuze ectra.. er zit meer achter dan je denkt, het staal krijgt diverse behandelingen ,

ik geeft liever geld uit aan stroppen waar ik van weet dat ze goed zijn ;) dan zelf wat maken, wat ik overigens ook wel ken, maar dan is het nooit zo sterk als je bij bedrijf haalt
renegade-wr
Veelpleger

Berichtdoor Roy B » ma jul 05, 2010 11:57 am

renegade-wr schreef:ik snap wat je bedoelt roy, maar ze zijn niet voor niks zo duur die stropen en ik vind het overigens wel mee vallen de prijs.Bij hun heb je betere kwaliteit en garantie ;) en die stroppen zij berekend op die krachten ;) staal keuze ectra.. er zit meer achter dan je denkt, het staal krijgt diverse behandelingen ,

ik geeft liever geld uit aan stroppen waar ik van weet dat ze goed zijn ;) dan zelf wat maken, wat ik overigens ook wel ken, maar dan is het nooit zo sterk als je bij bedrijf haalt
ua

Er zit niet meer achter dan ik denk. En wat betreft die berekening, die kan ik ook maken en erbij doen. Vaak genoeg moeten doen. Qua materiaal keuze kan ik het ook wel uitrekenen wat je nodig hebt.
En die extra behandingen doen niks af aan de sterkte van het materiaal. Enigste manier om dit te bereiken is of door het versnelt te laten afkoelen en zo te laten, of op een bepaalde tempratuur warmstoken in een oven dan afkoelen dmv laten schrikken en dan naverwarmen op een lagere tempratuur en daarna op een natuurlijke manier laten afkoelen. Heb vroeger op school vaak genoeg sterkte berekeningen moeten maken en ook gezien wat bepaalde behandelingen doet met materiaal en sterkte.
Groeten,

Roy

Afbeelding

Roy B
Opperspammer

Berichtdoor renegade-wr » ma jul 05, 2010 12:00 pm

ja ok ;) maar ik blijf bij me punt dat ze beter ken kopen dan zelf maken :) i.v.m garantie en dergelijke, en ik weet als ik het bij eeltink haal, dat ik goed materiaal aanschaf.

ik blijf bij mijn punt ;)
renegade-wr
Veelpleger

Berichtdoor Roy B » ma jul 05, 2010 12:04 pm

renegade-wr schreef:ja ok ;) maar ik blijf bij me punt dat ze beter ken kopen dan zelf maken :) i.v.m garantie en dergelijke, en ik weet als ik het bij eeltink haal, dat ik goed materiaal aanschaf.

Hehe, Tja garantie is ook wat waard. Maar ben het met koos eens dat het duur is en wil alleen maar zeggen dat zelf maken ook mogelijk is. en door verschillende behandelingen ook de nodige sterkte behaald kan worden.ro
Ik zal je vertellen dat ik ooit is een hele serie verlengde schommels heb gemaakt voor feroza's en deze heb verkocht. Kosten om te maken 5 euro en verkoop 40 euro. Winst is dus 35 euro en mensen slikken dit als zoete koek. Tja dan kan ik er ook niks aan doen
Groeten,

Roy

Afbeelding

Roy B
Opperspammer

Berichtdoor renegade-wr » ma jul 05, 2010 12:07 pm

Roy B schreef:
renegade-wr schreef:ja ok ;) maar ik blijf bij me punt dat ze beter ken kopen dan zelf maken :) i.v.m garantie en dergelijke, en ik weet als ik het bij eeltink haal, dat ik goed materiaal aanschaf.

Hehe, Tja garantie is ook wat waard. Maar ben het met koos eens dat het duur is en wil alleen maar zeggen dat zelf maken ook mogelijk is. en door verschillende behandelingen ook de nodige sterkte behaald kan worden.ro
Ik zal je vertellen dat ik ooit is een hele serie verlengde schommels heb gemaakt voor feroza's en deze heb verkocht. Kosten om te maken 5 euro en verkoop 40 euro. Winst is dus 35 euro en mensen slikken dit als zoete koek. Tja dan kan ik er ook niks aan doen

dat zie je bij heel veel producten helaas;) body lift blokken bijv. bij j&a betaal je daar veel geld voor en heb je weinig.. terwijl je bijv. zelf bij staal boer ken halen voor nog een 10 euro en dan is het nog hufterproof ook :)
renegade-wr
Veelpleger

Berichtdoor Roy B » ma jul 05, 2010 12:10 pm

renegade-wr schreef:
Roy B schreef:

dat zie je bij heel veel producten helaas;) body lift blokken bijv. bij j&a betaal je daar veel geld voor en heb je weinig.. terwijl je bijv. zelf bij staal boer ken halen voor nog een 10 euro en dan is het nog hufterproof ook :)

Dat bedoel ik. Sommige mensen willen gewoon gen.....id worden. Ook ik ben voor kwaliteit en zal daar dan ook voor kiezen. Maar sommige dingen waar je zelf de middelen voor hebt om te maken en dus zelf goedkoper kunt maken ga ik niet kopen
Groeten,

Roy

Afbeelding

Roy B
Opperspammer

Berichtdoor Jelmer » ma jul 05, 2010 5:21 pm

In Australië heb ik een website gevonden waar je een hele set voor de vooras koopt voor AUS $40,-. Das niet gek dacht ik zo!
'84 Patrol 2.8i
'84 BMW 538i-24v
'76 BMW 528
Jelmer
Veelpleger

Berichtdoor camelroel » ma jul 05, 2010 6:29 pm

Roy,

Ik ben geen materialoog o.i.d. maar volgens mij door staal snel te laten afkoelen wordt het hard en minder elastisch dit gaat volgens mij ten koste van de treksterkte en je hebt kans op haarscheurtjes, aan gezien de buitenkant sneller koud wordt dan de binnenkant en dus de buitenkant sneller krimpt dan de binnenkant etc.
Volgens mij om de treksterkte maximaal te houden moet je ze dus zolangzaam mogelijk laten afkoelen. Wij deden dat op het werk in een lasdeken rollen en dan in een bak met kattegrit.

Een 8 1/2" inch (duim) mill ( om staal uit een boorput te boren) die s'middags gelast was was de volgende morgen nog steeds erg heet, bijn te heet om vast te pakken. Natuurlijk is bij grotere diameters de warmte behandeling belangrijker dan bij kleine diameters maar het principe blijft gelijk.
Roel

Your car is your story so don't let others write the book.

Wil je meer weten over mijn huidige en vorige toys, bekijk mijn website:
http://mudmachine.webklik.nl
camelroel
Opperspammer

Berichtdoor Rob D22 » ma jul 05, 2010 7:08 pm

Jelmer geef anders even de maten door. Als ze over een komen met een Pickup dan heb ik wel een setje voor je. Na al die projectjes van mij struikel ik er hier thuis over die dingen.

p.s. Voordat setje (4 stuks) van Eeltink heb ik 60 euro ex.btw. betaald.
Rob D22

Volgende

Keer terug naar • AANDRIJFLIJN