• Advertisement
ALLETOUW.NL

Probleem met Cab van Samurai 1988

Motor, bakken, diff's & assen

Probleem met Cab van Samurai 1988

Berichtdoor Mudplayer » ma nov 05, 2018 9:02 pm

Beste Modderpoelers,

Helaas wil mijn Sam niet echt meer goed rijden, hij zakt weg in toeren als ik weg wil rijden in zijn twee .
Ik heb de orginele cab vervangen voor een andere en hier is de probleem dan ook onstaan. hij heeft wel voldoen vermogen in zijn 1.
mijn oude cab is ook niet meer goed vandaar de nieuwe.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn ? en als het aan de cab ligt wie heeft er dan een goede of kan een goede aanraden voor een Sam uit 1988.

Een weber is duur en niet echt goed voor in het terrein heb ik gelezen.

Graag jullie advies.

Alvast bedankt.
Toyota Landcruiser 1978
Suzuki LJ80 1981
Suzuki Samurai 1988
Mudplayer
 
Berichten: 158
Geregistreerd: di jan 11, 2011 8:32 pm

Re: Probleem met Cab van Samurai 1988

Berichtdoor suki60 » ma nov 05, 2018 9:36 pm

En waarom zou een goede weber carburateur slecht zijn.Ik heb mij toen een nieuwe weber op mijn Sam geplaatst.En nu staat hij onder tussen op een vitara 1600 8v motor wat ik ingebouwd heb in mijne Sam.Nog nooit zo een gemakkelijke en goede carburateur gehad als de deze.Geen gedoe met al die zever van zo een standaard carburateur.Gewoon plaatsen aansluiten en zelf geen retour leiding nodig.Heb wel een naftfilter met NAft druk regelaar er op bij geplaatst en ook een elektrische naftpomp.Zo dat die weber altijd de zelfde naft of naftdruk krijgt eender welke toeren de motor maakt.
suki60
 
Berichten: 418
Geregistreerd: di sep 30, 2008 3:39 pm

Re: Probleem met Cab van Samurai 1988

Berichtdoor brammie » ma nov 05, 2018 10:03 pm

Dan rij je toch in zijn 1 weg!

Prima carbs(met een r hè) die originele dingen.
Als je hem weg doet geef je hem maar aan mij, ik spaar ze.
Webers zijn goed voor vermogen en iets meer verbruik alleen op stijle hellingen zijn ze verzuip gevoelig.

Ontsteking goed
Timing juist
Filters schoon
Bougies, kabels en verdeler goed
Daar is vermogens tekort vaker te vinden dan in de carburateur.
Maar ja als je googled dan staat daar eerst dat de carb k#t is hè :mrgreen:
http://www.roninwarriors.nl
HET suzukiforum waar je niet bij wilt horen.
Avatar gebruiker
brammie
Veelpleger
 
Berichten: 4532
Geregistreerd: di jul 22, 2008 10:13 pm
Woonplaats: langweer

Re: Probleem met Cab van Samurai 1988

Berichtdoor Mudplayer » di nov 06, 2018 8:09 am

Het staat i.d.d op internet dat weber rot dingen zijn, vandaar dat ik hier vraag naar advies.
Dat ze wat meer brandstof verbruiken maak mij niet veel uit.
Maar dat ze verzuipen als je een steile heuvel op gaan kan vervelend zijn. Maar wat is steil.
Zijn er nog andere alternatieven cabrateurs die goed zijn voor op de sam ?
Toyota Landcruiser 1978
Suzuki LJ80 1981
Suzuki Samurai 1988
Mudplayer
 
Berichten: 158
Geregistreerd: di jan 11, 2011 8:32 pm

Re: Probleem met Cab van Samurai 1988

Berichtdoor suki60 » di nov 06, 2018 8:37 am

Ik ben toch al veel steile hellingen op en af gereden en hij is nog nooit stil gevallen of verzuipt.Met de juiste naftdruk regeling help misschien ook een groot stuk wat ik er nog extra bij geplaatst heb.En dan ook nog de juiste overbrenging zo dat hij niet alleen op motor vermogen die helling op moet kruipen.Heb ook een 4.62 diff,s en een 4.16 tussenbak er onder zitten.En kan dan nog mijn ARB air lockers er nog eens bij schakelen indien nodig is.Zo dat mijne motor maar juist op rolentie moet draaien zo rond de 1500 toeren voor overal aan op of af te rijden.En daar door de weber eigenlijk niet veel benzine nodig heeft om ergens op te raken.
Maar voor echte steile hellingen is natuurlijk een injectie motor nog altijd het beste of er een lpg in leggen.Dan blijft de motor nog draaien ook als hij op zijn dak zou liggen.
suki60
 
Berichten: 418
Geregistreerd: di sep 30, 2008 3:39 pm

Re: Probleem met Cab van Samurai 1988

Berichtdoor Mudplayer » di nov 06, 2018 10:10 am

Bedankt voor de info, mijn sam heeft een orginele blok wr in zitten en een 4:16 bak er onder zitten met 31 inch banden.
Ik zal mij eens verder verdiepen in de Weber cab.
Ik zag dat je naftpomp he ingebouwd met filter, waar heb je deze vandaan / gekocht ?
Nu ik toch bezig ben wil ik het in 1 keer goed doen. :D
Toyota Landcruiser 1978
Suzuki LJ80 1981
Suzuki Samurai 1988
Mudplayer
 
Berichten: 158
Geregistreerd: di jan 11, 2011 8:32 pm

Re: Probleem met Cab van Samurai 1988

Berichtdoor dick » di nov 06, 2018 5:29 pm

Als je t goed doen wilt he :mrgreen:

Pak je de lj 80die is standaart al perfect =D>
D'N AERDVRUTTER
Sj413v 86
Sj413k 85
Sj410v 87
Lj81 '79
Avatar gebruiker
dick
Veelpleger
 
Berichten: 3442
Geregistreerd: zo jan 02, 2011 3:14 pm
Woonplaats: wijhe

Re: Probleem met Cab van Samurai 1988

Berichtdoor Mudplayer » wo nov 07, 2018 7:32 pm

Een lj80 heb ik al staa, daar haal ik hem niet vanaf
Krijg dan ruzie met mijn vrouw. :( :oops:

Die van een lj80 past er toch niet op ?
Die cab van en sam wordt van boven gemonteerd en die van lj80 verticaal.
Lijkt mij niet te passen maar kan het verkeerd hebben.
Toyota Landcruiser 1978
Suzuki LJ80 1981
Suzuki Samurai 1988
Mudplayer
 
Berichten: 158
Geregistreerd: di jan 11, 2011 8:32 pm

Re: Probleem met Cab van Samurai 1988

Berichtdoor suki60 » wo nov 07, 2018 8:40 pm

Hij bedoeld dat ge beter met een lj80 kunt rijden en deze beter gaat in het terrein dan een Sam.Ik heb een lage druk elektrische naftpomp apart kort bij mijne motor geplaatst.En dan nog een aparte naftfilter waar een regel knop er op staat waar ik dan de naft druk kan regelen zodat de motor altijd juist de zelfde druk naft krijgt.En dan nog een apart metertje tussen de naft leiding staan voor de naftdruk kan aflezen natuurlijk.Dacht dat het op een 2 bar druk afgeregeld heb.Zal morgen eens nakijken waar ik alles besteld heb toen.Dacht dat het ergens in Nederland was dat ik alles besteld had.
suki60
 
Berichten: 418
Geregistreerd: di sep 30, 2008 3:39 pm

Re: Probleem met Cab van Samurai 1988

Berichtdoor suki60 » wo nov 07, 2018 8:47 pm

https://www.bccp.eu/contents/nl/d205.html
Hier de site waar ik alles gekocht heb.klik op de foto en dan kunt ge alle andere foto,s zien van alle onderdelen wat daar bij zijn.Ze stellen hem daar al volledig af voor de motor wat gij aan hem door geeft.Zo dat ge hem dadelijk op uwe motor kunt bouwen en verder niets hoeft af te regelen.Een voudiger kan niet.Kost wel wat maar dan hebt ge ook wat nieuws.Het is de 32/36 Dgv weber carburateur wat ik heb.
suki60
 
Berichten: 418
Geregistreerd: di sep 30, 2008 3:39 pm

Re: Probleem met Cab van Samurai 1988

Berichtdoor suki60 » wo nov 07, 2018 8:59 pm

https://www.bccp.eu/contents/nl/d38.html#p3214
En hier de naftdruk filter en lage druk naftpomp ook nog eens.En dan nog zo een metertje om tussen de naft leiding te plaatsen zodat ge de juist druk kunt aflezen natuurlijk.
suki60
 
Berichten: 418
Geregistreerd: di sep 30, 2008 3:39 pm

Re: Probleem met Cab van Samurai 1988

Berichtdoor dick » do nov 08, 2018 12:27 pm

Mudplayer schreef:Een lj80 heb ik al staa, daar haal ik hem niet vanaf
Krijg dan ruzie met mijn vrouw. :( :oops:

Die van een lj80 past er toch niet
Die cab van en sam wordt van boven gemonteerd en die van lj80 verticaal.
Lijkt mij niet te passen maar kan het verkeerd hebben.


Ik bedoel idd de complete lj,die is standaart meestal beter dan de geprepareerde samurais.
Een 410 past wel maar dan kun je er niet meer mee over de weg of je moet een koelslang er om heen wikkelen tegen het bevriesen.

Wel word hij er in t terrein een stuk vlotter van van zon 410 carb
D'N AERDVRUTTER
Sj413v 86
Sj413k 85
Sj410v 87
Lj81 '79
Avatar gebruiker
dick
Veelpleger
 
Berichten: 3442
Geregistreerd: zo jan 02, 2011 3:14 pm
Woonplaats: wijhe

Re: Probleem met Cab van Samurai 1988

Berichtdoor Mudplayer » do nov 08, 2018 7:59 pm

Ha ja ik weet uit eigen ervaring dat lj80 echt goed zijn in terrein ook met orginele motor.
Maar die gene die in de garage staat niet meenemen van mijn vrouw om in de modder te spelen :( .

Is een nikki cab iets ?

Alvast iedereen bedant voor de gegeven info. =D>
Toyota Landcruiser 1978
Suzuki LJ80 1981
Suzuki Samurai 1988
Mudplayer
 
Berichten: 158
Geregistreerd: di jan 11, 2011 8:32 pm

Re: Probleem met Cab van Samurai 1988

Berichtdoor brammie » do nov 08, 2018 9:02 pm

Is naft net zoiets als smurf.
Zo'n woord dat je gewoon overal kan smurfen om een woord in te smurfen.

Nou dan Zal ik het nog 1x smurfen
Een originele samurai smurf is het beste wat je kan over komen.
De informatie die bij Google te voorschijn smurf over carbs is oud en achterhaald.
Een samurai smurf kan onderstebovenachterstevoren nog perfect smurfen mits je hem schoon, lek vrij en goed aangesloten hebt.

Alle andere benzine/lucht smurfen zijn ook bruikbaar
Zelfs de carb van een geit werkt op een samurai.
Alleen die zijn niet perfect voor een samurai.

Maar smurf nu vooral wat je zelf wilt smurfen
En dan smurf je vansmurf dat smurf smurft
http://www.roninwarriors.nl
HET suzukiforum waar je niet bij wilt horen.
Avatar gebruiker
brammie
Veelpleger
 
Berichten: 4532
Geregistreerd: di jul 22, 2008 10:13 pm
Woonplaats: langweer

Re: Probleem met Cab van Samurai 1988

Berichtdoor Mudplayer » vr nov 09, 2018 5:10 pm

Dank iedereen voor de info =D> =D> =D>

Nu heb ik de volgende vraag.
Ik heb op de kop kunnen tikken een Daihatsu charade asia carburateur deze zit nu om mijn motorblok en werkt, ben nu aan het puzzelen met de vacuüm slangetjes van hoe en waar zij komen, iemand die mij kan helpen zodat de cab goed zijn werk kan doen.
Alle info is goed, ook hoe je hem afstel :-" :-"

Thanks .
Toyota Landcruiser 1978
Suzuki LJ80 1981
Suzuki Samurai 1988
Mudplayer
 
Berichten: 158
Geregistreerd: di jan 11, 2011 8:32 pm

Volgende

Keer terug naar • AANDRIJFLIJN

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.

cron